معرفی کامیون پیتربیلت ۵۸۹، کامیون جدید جایگزین پیتربیلت

به گزارش کامیون نیوز کامیون پیتربیلت مدل ۵۸۹ محصول کمپانی پیشرو آمریکایی پیتربیلت بوده که از سری‌های جدید و کامیونی کلاس ۸ است.

این کامیون مناسب جاده‌های آسفالتی بوده و ظاهری کلاسیک و دماغدار دارد و علاوه بر آمریکا به بازارهای بسیاری از کشورها عرضه می‌شود.

کمپانی پیتربیلت یک شرکت تولید کننده آمریکایی بوده که انواع کامیون را طراحی و تولید می‌کند. پیتربیلت در سال ۱۹۳۹ تأسیس شده و دفتر مرکزی آن در دنتون، تگزاس واقع شده است.

پیتربیلت که توسط تی ای پیترمن تاسیس شده در حال حاضر در کنار کمپانی های محبوبی چون کنورث از زیر مجموعه های کمپانی بزرگ پکار است.

کامیون پیتربیلت مدل ۵۸۹ که جایگزین مدل قبلی یعنی کامیون پیتربیلت ۳۷۹ محبوب شده است با گیربکس اتوماتیک و دستی مطابق سفارش و نیازهای مشتری تحویل می‌شود.

مشخصات فنی کامیون جدید پیتربیلت مدل ۵۸۹

کامیون پیتربیلت مدل ۵۸۹ که جایگزینی برای کامیون پیتربیلت مدل ۳۷۹ شده است دارای موتور کامینز و پاکار طبق سفارش مشتری قابل تغییر می‌باشد که موتور پاکار با حجم ۱۳ لیتر به طور استاندارد بر این کامیون نصب می شود و قدرتی معادل حدود ۴۰۰ – ۶۰۰ اسب بخار و گشتاوری معادل حدود ۲۰۰۰ – ۲۸۰۰ نیوتن متر دارد.

موتور کامینز نیز با حجم ۱۵ لیتر قدرتی معادل ۴۰۵ – ۶۰۵ اسب بخار و گشتاور معادل معادل ۲۰۰۰ – ۲۸۰۰ نیوتون متر داشته و مصرف سوخت آن از موتور نسخه پاکار بیشتر است.

این کامیون مجهز به گیربکس دستی و اتوماتیک ایتون یا آلیسون طبق سفارش مشتری بوده که گیربکس ۱۸ دنده اتوماتیک ایتون TX18-Endurant به طور استاندارد براث آن نصب می‌شود.

از سری امکانات و تجهیزات کامیون پیتربیلت ۵۸۹ ومی‌توان به جلو پنجره مشبک و میله های سه گانه، پاک کننده هوا، سپر اگزوز، چراغ دی لایت، چراغ ال ای دی، سیستم کروز کنترل، صفحه نمایش ۱۵ اینچی، سیستم کاهش برخورد، اسپویلر کرومی و صندلی های چرمی اشاره کرد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours

مطالب بیشتر ...