مسابقه شتاب کشنده امپاور۴۹۰ با کشنده فوتون۴۶۰

به گزارش کامیون نیوز؛ کشنده ام پاور در بهمن ماه ۱۴۰۰ توسط گروه بهمن رونمایی شد. این کشنده قدرتمند از یک موتور 6 سیلندر خطی کامینز بهره می برد که توان تولید 490 اسب بخار قدرت و 1100 نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس 12 سرعته ZF نصب شده روی این کشنده به حالت کنترل دستی مجهز است و از دو حالت کنترل لغزش بهره می برد.

امپاور در تعلیق جلو از فنر تخت چند لایه پارابولیک مجهز به فنر و استبلایزر و در محور عقب از سیستم تعلیق بادی مجهز به چهارکیسه هوا بهره می برد.
از جمله امکانات فنی شاخص این خودرو می توان به سیستم هشدار بین خطوط، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اضطراری هوشمند، قفل دیفرانسیل، کابین مسطح(بدون پالونی) ، مولتی مدیا لمسی و کروز کنترل اشاره کرد‌.

اصلی ترین تفاوت کشنده ام پاور با کشنده فوتون ۴۶۰ مربوط به بخش موتور می‌شود ،به این صورت که در کشنده فوتون۴۶۰ موتور ۱۱.۸ لیتری کمنز حدود ۴۶۰ اسب بخار قدرت‌ تولید می‌کند.

در کشنده ام پاور هم همان موتور ۱۱.۸ لیتری کمنز به کار رفته است با این تفاوت که برنامه ریزی موتور و سیستم سوخت کمی تغییر یافته تا موتور ۴۹۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

دیگر تفاوت کشنده ام پاور با کشنده فوتون۴۶۰ در بخش ظاهری است که امپاور شخصی سازی شده و از نظر جلوپنجره و فلاپ ها کمی با فوتون ۴۶۰ متفاوت است.

هر دو کامیون ام پاور و فوتون۴۶۰ دارای گیربکس دوازده سرعته اتوماتیک زد اف اینتاردر دار و سیستم تعلیق شاسی کاملا مشابه هستند و البته هر دو نیز خدمات پس از فروش خوبی را دارند زیرا که گروه بهمن و ایرانخودرو دیزل هر دو شرکت پر قدرت بحساب می آیند.

قیمت کشنده ام پاور در اوایل آبان ۱۴۰۱ حدود ۴۰۵۰ است.

قیمت کشنده فوتون۴۶۰ در اوایل آبان ۱۴۰۱ حدود ۴۱۰۰ است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours