توقف تولید کامیون بنز مایلر و وانت نیسان در دو ماه آینده

به گزارش کامیون نیوز – به گفته خبرگزاری صداوسیما، سازمان استاندارد از این پس اجازه تولید این دو مدل از خودرو تجاری قدیمی را نمی‌دهد و ‌تولید کامیون بنز مایلر ۱۹۲۴ و وانت نیسان در دو ماه آینده متوقف می‌شود.

کامیون بنز مایلر و وانت نیسان در پنج دهه اخیر روی خط تولید خودروسازان بدون هیچ تغییری تولید می‌شدند.

توقف تولید کامیون بنز مایلر و نیسان

کامیون بنز مایلر در دو نسخه ۱۹۲۴ و ۲۶۲۴ تولید و عرضه می شود که حالا به گزارش خبرگزاری صداوسیما تولید کامیون بنز مایلر نسخه ۱۹۲۴ متوقف شده است.

اما تولید کامیون بنز مایلر نسخه ۲۶۲۴ احتمالا همچنان ادامه دارد. این کامیون در سال ۱۹۵۰ میلادی طراحی شد که با ارتفاع زیاد و نداشتن سپر محافظ موجب مرگ هزاران راننده شده است.

نیسان جونیور یا همان نیسان وانت نیز از خودروهای قدیمی ایران است که از دهه ۱۳۵۰ در ایران تولید می‌شد همچنین نیسان فاقد هرنوع تجهیزات ایمنی حتی کیسه هوا است.

بزرگ‌ترین دلیل برای اینکه تولید این نسخه ها تا به حال متوقف نشده بود این است که نسخه‌های جایگزین مناسبی برای کامیون بنز مایلر و وانت نیسان وجود نداشته است.

اما حالا با تولید طولانی‌ این دو نسخه خودروی تجاری، قطعات یدکی آن‌ها در بازار زیاد وجود داشته و هزینه‌های این دو خودرو نیز بسیار کم است.

اما حالا شرکت زامیاد وانت پادرا پلاس را تولید می‌کند که جایگزین مناسبی برای نیسان وانت است. همچنین شرکت ایران‌خودرو دیزل نیز قصد دارد که یک کامیون چینی را جایگزین کامیون بنز مایلر ۵۰ ساله کند.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours

مطالب بیشتر ...