کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا، اولین کامیون الکتریکی خودران

به گزارش کامیون نیوز کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا با قابلیت خودران جدید می‌تواند به صورت خودکار رانندگی کند.

کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا اولین کامیون الکتریکی و خودران جهان است که یک نمونه‌ی نمایشی از این تکنولوژی فوق العاده و کاربردی است که توسس فریتلاینر در حال آزمایش ‌است.

تکنولوژی این مدل بر اساس کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا طراحی شده و مجهز به نرم افزار رانندگی خودران Torc Robotics و سنسورهای جدید و فناوری سطح ۴ است که به معنای کار کردن این کامیون در حالت خودران است.

مشخصات کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا خودران

کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا خودران کابین کوچکی دارد که موجب جایگزینی مناسب سنسورهای این کامیون شده است. همچنین به عنوان خنک‌کننده‌ی مناسب، یک سیستم خنک‌کننده‌ی هوای پیشرفته بین صندلی راننده و سرنشین قرار گرفته و پوشش نوار حسگر نیز شامل دوربین‌، حسگرهای LiDAR و رادار بوده وبه صورت کاملا آیرودینامیک طراحی شده‌اند.

به گفته کمپانی دایملر این کمپانی با همکاری  Torc Robotics در حال توسعه و پیشرفت در خط محصولات خود و معرفی کامیون‌های خودران پیشرفته در آمریکا تا سال ۲۰۲۷ می‌باشد.

کامیون الکتریکی فریتلاینر کاسکادیا خودران از سال ۲۰۲۲ تولید شده و باتری آن می‌تواند در مدت ۹۰ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ شود.

این کامیون کاسکادیا مجهز به سیستم محرکه اختصاصی ePowertrain از کمپانی فریتلاینر است که ایمنی آن فعال بوده و توسط سیستم ایمنی استاندارد Detroit Assurance با فناوری Active Brake Assist 5 تجهیز شده است.

کامیون الکتریکی خودران eCascadia نشان از آینده روشن و پیشرفته در زمینه کامیون‌های خودران است. این کامیون از اولین کامیون‌های خودران و مناسب مسیر کوتاه‌ بوده که با طراحی مستحکم و عالی عملکردی بدون انتشار آلایندگی دارد.

باید گفت که این کامیون‌های خودران می‌توانند به سیستم‌هایی با پیشرانه هیدروژنی نیز تجهیز شوند.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours

مطالب بیشتر ...