اولین ایستگاه سوخت گیری هیدروژنی در اوکلند، آغاز حمل و نقل پاک

به گزارش کامیون نیوز اولین ایستگاه سوخت گیری هیدروژنی در جهان در خارج از بندر اوکلند ساخته شد که اقدام بزرگ و پیش برنده‌ای جهت کاهش میزان آلاینده‌ها و آلودگی هوا بوده و توسط شرکت فرست ‌المنت فیول کاملا اختصاصی افتتاح شد.

این ایستگاه سوخت با ظرفیت حدودا ۱۰ برابر به نسبت ایستگاه‌های قبلی موجب برداشتن قدمی برای آینده پاک صنعت حمل و نقل شده است.

این ایستگاه سوخت گیری هیدروژنی حدودا تا ۲۰۰ کامیون در روز ظرفیت دارد و همچنین کمپانی فرست‌المنت فیول در حال توسعه این ایستگاه‌ها در سراسر کالیفرنیا است.

کامیون‌های هیدروژنی

کامیون‌های هیدروژنی موتور پیل سوختی هیدروژنی دارند که با آن برق تولید می‌کنند و این نوع موتورها جای موتورهای دیزلی قدیمی را گرفته‌اند.

مخازن مخصوص این کامیون با هیدروژن پر می‌شوند که با اکسیژن برق تولید کرده که موجب به کار افتادن موتور الکتریکی و حرکت کامیون می‌شود.

تمامی کامیون‌ های هیدروژنی مزایای زیادی دارند که موجب برتری این کامیون‌ها نسبت به کامیون‌های دیزلی می‌شود.

از سری مزیای کامیون‌های هیدروژنی می‌توان به کاهش قابل توجه میزان آلایندگی اشاره کرد که به جای آلاینده‌ها بخار آب تولید می‌کنند و با یک بار شارژ هم می‌توانند مسافت‌ زیادی را بگذرانند.

باید گفت که شارژ شدن این کامیون‌ها نیز بسیار سریع انجام می‌شود و موتورهای این کامیون‌ها روان و کم‌صدا کار می‌کنند.

افتتاح این ایستگاه سوختگیری هیدروژنی نشان‌ از پیشرفته بودن کمپانی فرست‌المنت فیول در آغاز صنعت حمل و نقل تجاری پاک است. این کمپانی که ۴۱ ایستگاه سوخت‌ هیدروژنی در کالیفرنیا دارد به دنبال توسعه ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی بیشتری است.

کمپانی فرست‌المنت فیول همکاری با کمپانی نیکولا را اعلام کرده است. کمپانی نیکولا که در صنعت حمل و نقل تجاری با کامیون های الکتریکی پیل سوختی هیدروژنی خود پیشرو است در این همکاری قرارداد ۱۰ ساله برای سوخت‌گیری کامیون‌های خود در ایستگاه‌های سوخت گیری هیدروژنی فرست‌المنت فیول را تایید کردع است.

افتتاح این ایستگاه های سوخت هیدروژنی برای کامیون‌های تجاری آغاز پیشرفت در حمل و نقل پاک است که با پیشرفت روز به روز کامیون‌ها می‌توان گفت که به زودی قرار است کامیون ‌های هیدروژنی جایگزین کامیون های دیزلی سنتی شوند.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours

مطالب بیشتر ...