پایان دلالی بار با اجرای سیستم جدید احراز هویت رانندگان ممکن است؟

به گزارش کامیون نیوز – بعضی از رانندگان کامیون معتقدند که برای مبارزه با دلالان بار و از بین بردن آنان از صنعت حمل و نقل جاده‌ای، سازمان راهداری باید به جای احراز هویت رانندگان، تمرکز خود را بر شناسایی دلالان بار و از کار انداختن آنان از عرصه حمل و نقل جاده‌ای قرار دهد. اما سازمان راهداری بر این باور است که بهترین راه برای مقابله با دلالی، استفاده از سامانه‌های هوشمند است.

اخیراً در سیستم ثبت بارنامه تغییراتی صورت گرفته است که احراز هویت رانندگان کامیون را الزامی می‌کند و این احراز هویت از طریق ارسال پیامک صورت می‌گیرد. سوال این است که این سیستم چه مزایا و هدف‌هایی را دنبال می‌کند؟

بعضی از رانندگان کامیون نظر مثبتی نسبت به احراز هویت از طریق پیامک ندارند و معتقدند که پیچیده کردن فرآیند ثبت بارنامه به تحقق حقوق آنها از سوی باربری‌ها کمکی نمی‌کند. به عبارت دیگر، آنچه در نهایت رانندگان را متضرر می‌کند، این است که بنگاه‌های باربری کرایه کمتری نسبت به حقوق تعیین شده به آنها پرداخت می‌کنند و کمیسیون بیشتری را که باید به رانندگان پرداخت شود، به خود اختصاص می‌دهند.

در مقابل، سازمان راهداری معتقد است که سامان‌دهی مراحل حمل و نقل بار در جاده‌ها از طریق سامانه‌های هوشمند، این فرآیند را شفاف و شفاف می‌کند و امکان هر گونه واسطه‌گری را از بین می‌برد.

۳ نکته مهم تائید هویت از طریق پیامک برای رانندگان کامیون:

۱٫ احراز هویت با پیامک، سراسری است

به اطلاع رانندگان عزیز می‌رساند که سازمان راهداری برای اطلاع‌رسانی و فعالیت‌های حمل و نقل در سراسر کشور، پایگاه داده حمل و نقل جاده‌ای راه‌اندازی کرده است. این پایگاه داده از طریق پیامک به رانندگان ارسال می‌شود. بنابراین، همه رانندگانی که دارای کارت هوشمند هستند، باید در سراسر کشور اقدام به احراز هویت جهت ثبت بارنامه نمایند.

۲٫ نحوه اطلاع رسانی شماره ثبت شده در سامانه به رانندگان کامیون

رانندگان کامیون برای آگاهی از شماره تلفن همراه خود می‌توانند عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال کرده یا با مراجعه به انجمن‌های صنفی رانندگان، از صحت شماره همراه خود در سیستم کارت هوشمند اطمینان حاصل کنند.

در صورت عدم هماهنگی شماره تلفن همراه رانندگان با شماره درج شده در پرونده کارت هوشمند، باید شماره خود را در این سامانه اصلاح کنند.

۳٫ پیامک برای حفظ امنیت در استفاده از کارت هوشمند

راه‌اندازی سامانه اطلاع‌رسانی پیامکی و راستی‌آزمایی پیامکی و صدور بارنامه، باعث از بین بردن سو استفاده‌های ممکن از کارت هوشمند می شود. با این سامانه، رانندگان که مالک واقعی کامیون هستند، می‌توانند از مزایایی مانند بیمه سازمان راهداری بهره‌مند شوند، در حالی که افراد غیرمجاز امکان سو استفاده را نخواهند داشت.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours