تغییرات کامیون های باری و کشنده رنو تراکس برای مدل ۲۰۲۳

به گزارش کامیون نیوز – رنو تراکس به تازگی خانواده کامیون های باری و کشنده خود، به‌ویژه سری T، سری T High، سری C و سری K را با هدف ارتقاء کیفیت و تجربه سواری، و همچنین ایمنی، مورد بازنگری قرار داده است. این بازنگری‌ها شامل به‌روز رسانی کابین تولیدات مذکور در بخش راحتی و ارگونومی بوده، استفاده از تکنولوژی های پییشرفته همیار راننده در جهت ارتقاء ایمنی در جاده را نیز به همراه داشته است.

کامیون های باری و کشنده رنو تراکس، حال با نمایشگر ۱۲ اینچ تماما دیجیتال به عنوان نشانگرهای پشت فرمان عرضه می‌شوند که قابلیت تنظیم چیدمان و طرح نمایش را دارد. در کنار آن، مولتی‌مدیا با نمایشگر لمسی نیز با زاویه‌ای مناسب به سمت راننده روی داشبورد جانمایی شده که رابط کاربری اندروید دارد. هر دو این نمایشگرها را می‌توان با دکمه های روی غربیلک فرمان، تنظیم و کنترل کرد.

و البته این کنترلگرها، امکان کنترل کاربری هایی تظیر تماس تلفنی (پاسخگویی یا رد تماس)، کروزکنترل و سیستم صوتی را نیز به راننده می‌دهند. در کنار اینها باید به امکان سفارش سری جدید کامیون های باری و کشنده رنو با پد شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند اشاره کرد که سهولت رانندگی با این رنو های سنگین را افزایش می‌دهد.

این سری دارای ستون فرمان قابل تنظیم در سه جهت هستند که راننده را قادر می‌سازد بهترین موقعیت رانندگی را متناسب با فیزیک خود، نوع کار و یا شکل رانندگی برای راحتی هرچه بیشتر، انتخاب کند. و از آنجایی که یک کنترلگر پایی برای تنظیم موقعیت (زاویه و فاصله غربیلک فرمان) در نظر گرفته شده، به راحتی می‌توان این کار را انجام داد.

اما همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد، رنو سری جدید کامیون های باری و کشنده خود را با تکنولوژی های پییشرفته همیار رانندگی عرضه می‌کند. از جمله این تکنولوژی ها می‌توان به وجود رادار ها و دوربین های متعدد در خودروها اشاره کرد که دید راننده از اطراف و تسلط او بر مانورپذیری هرچه بهتر خودرو را بهبود می‌بخشند. همچنین امکان سفارش دوربین های بیشتر بصورت آپشنال برای بار و یا چرخ پنجم وجود دارد که بارگیری و اتصال به تریلر را سهولت می‌بخشند.

در کنار اینها باید به بهره‌مندی سری جدید کامیون های باری و کشنده رنو تراکس از سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک اشاره کنیم که هم ایمنی راننده و سرنشین را تضمین می‌کند و هم ضمانتی است برای خودروها و عابرین پیاده‌ای که در نزدیکی این رنو های سنگین در حال تردد هستند. در ضمن، راننده بصورت لحظه‌ای در جریان فشار باد تایرهای کامیون یا کشنده و تریلر قرار می‌گیرد و این، می‌تواند از هدررفت سوخت به واسطه باد کم تایر ها و یا خطرات ناشی از تنظیم نبودن آن، جلوگیری کند. یک دوربین تشخیص علایم جاده و سرعت مجاز نیز در این خودروها تعبیه شده که راننده را از تخلف از محدودیت سرعت مجاز در مسیرهای مختلف آگاه می‌سازد.

در بخش ایمنی، باید به امکان سفارش سری T، سری T High، سری C و سری K رنو تراکس از ایربگ راننده و کمربند های ایمنی پیش‌کشنده نیز اشاره کنیم، مورادی که از جمله امکانات استاندارد مدل های E-Tech T و C رنو تراکس بوده، ایمنی راننده در هنگام تصادفات را افزایش می‌دهند. بد نیست به امکان عرضه این خودروهای تجاری و کار با سیستم مبتنی بر نویگیشن Optivision اشاره کنیم که با انتقال اطلاعات توپولوژیکی مسیرها به کامپیوتر سفری، امکان تغییر دنده ها با توجه به شرایط مسیر را میسر می‌سازد. با این سیستم، هم مصرف سوخت کاهش می‌یابد و هم CO2 کمتری از کامیون های باری و کشنده رنو تراکس به جو منتقل می‌‎شود.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours