بررسی کامیون جدید اسکانیا V8، قدرتمندترین کامیون جهان

به گزارش کامیون نیوزکامیون های پرقدرت کامیون جدید اسکانیا V8 از سوئد به راحتی بیش از ۶۰ تن بارگیری می‌کنند و حتی تست‌هایی با بارهای ۱۰۴ تنی انجام شده است.

در چند سال گذشته شاهد شکستن رکورد ۵۰۰ اسب بخاری کامیون های اسکانیا با کامیون R143 V8 بوده ایم، سپس کمپانی ولوو باکامیون F16 خود رکورد قدرت ۵۰۵ اسب بخار قدرت را به ارمغان آورد. پس از آن اسکانیا V8 به ۵۸۰ اسب بخار و ولوو FH16 به۶۱۰ رسید. اسکانیا V8 به ۶۲۰ اسب بخار و ولوو FH16 به ۶۵۰ اسب بخار و سپس ۷۰۰ رسید. در انتخای اسکانیا V8 به ۷۳۰ وولوو FH16 در سال ۲۰۱۰ به ۷۵۰ اسب بخار رسید. اما در اواخر سال ۲۰۲۰، اسکانیا کامیون‌های V8 خود را به مونورهایی با قدرت۵۲۰، ۵۸۰، ۶۵۰ و ۷۳۰ به ۵۳۰، ۵۹۰، ۶۶۰ اسب بخاری و یک موتور بزرگ جدید ۷۷۰ اسب بخاری تجهیز کرد. و در حال حاضر،کامیون جدید اسکانیا V8 770S قدرتمندترین کامیون دنیا می‌باشد.

مشخصات فنی کامیون جدید اسکانیا V8 770S

کامیون اسکانیا جدید با موتورهای V8 یورو ۶ برای کار با سوخت های تجدید پذیر اختصاصی شده است. قدرت موتور این کامیون از۵۳۰ اسب بخار، ۵۹۰ اسب بخار، ۶۶۰ اسب بخار تا ۷۷۰ اسب بخار قابل انتخاب و سفارش سازی می‌باشد. موتور قدرتمند ۷۷۰ اسب بخاری کامیون جدید اسکانیا V8 قوی ترین موتور کامیون تولید شده در جهان است.این کامیون با گشتاور چشمگیر ۳۷۰۰ نیوتنمتری به گیربکس جدید اسکانیا اپتیکروز با قابلیت تعویض دنده بهبود یافته در ترکیب با مصرف سوخت بهتر و راحتی عالی مجهز شدهاست و برای تمامی موتورهای V8 تا ۶۶۰ اسب بخار موجود است.

موتور این کامیون ۱۶٫۳۵ لیتری و مدل DC16 123 V8 بوده که با قدرت ۷۷۰ اسب بخار، گشتاور فوق العاده معادل ۳۷۰۰ نیوتن متردر ۱۰۰۰ تا ۱۴۵۰ دور در دقیقه دارد. این کامیون مجهز به کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) برای برآورده کردن استانداردهایانتشار آلایندگی با کنترل NOx است.

گیربکس این کامیون نیز GRS0926R از گیربکس جدید اپتیکروز مدل G33CM Opticruise است.

این کامیون به عقب‌گیر R4100D و یک ترمز اگزوز مجهز شده و گیربکس آن حالت های اقتصادی، استاندارد و قدرتی را ارائه می دهد.

کامیون جدید اسکانیا V8 دارای بالابر میانی ۶×۲ و کابین تخت خواب، سقف بلند و دو طبقه، مایکروویو، قفل شب، صندلی رانندهباکیفیت، بادگیر با قابلیت تنظیم دستی و چرخ‌های آلیاژی می‌باشد.

از امکانات و مزایا کامیون جدید اسکانیا می‌توان به کاهش اصطکاک داخلی، نسبت تراکم بالاتر، سیستم‌های بهبود یافته و سیستمجدید مدیریت موتور قدرتمند (EMS)، صرفه جویی در سوخت، کاهش انتشار دی اکسید کربن، توزیع گشتاور گسترده‌تر و امکان تغییردنده‌های محور عقب برای دورهای پایین‌تر اشاره کرد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours