همه چیز درباره واردات ماشین سنگین

به گزارش کامیون نیوز – خودرو های سنگین و باری در سراسر جهان با برند های مختلف و در انواع متنوع تولید می شوند تا بتوانند محموله ها را به خوبی جابه جا نمایند. جالب است که بدانید ماشین های سنگین، دارای قیمت های متنوعی هم می باشند.

 

تجهیزات سنگین چیست؟

 

چگونه یک تجهیزات سنگین وارد کنم؟ تجهیزات سنگین، ماشین آلات و وسایل نقلیه ای هستند که در نظر گرفته شده تا در یک دوره تجاری برای ساخت و ساز، لایروبی، تعمیر و نگهداری جاده یا کارهای مهندسی یا کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند.

به‌علاوه، «وسیله نقلیه ویژه» را پوشش می‌ دهد که این وسیله نقلیه‌ برای استفاده در جاده‌ها جهت حمل و نقل ساخته شده است. ماشین های سنگین دارای نیروی محرکه هستند و برای استفاده در ساخت و ساز ها، تعمیر و نگهداری جاده، کارهای مهندسی یا کشاورزی طراحی شده اند، که شامل لیفتراک هم می شوند.

متقاضی (واردکننده) ابتدا باید یک فرم درخواست تکمیل شده را جهت درخواست تایید واردات تجهیزات سنگین به وزارتخانه ارسال کند و برای هر قطعه تجهیزات سنگین یک (فرم درخواست) لازم است.

 

هدف از واردات تجهیزات سنگین

امروزه برخی از کشور ها به دلیل نداشتن امکانات کافی قادر به تولید ماشین سنگین نیستند. به همین دلیل، آن ها می بایست برای واردات ماشین سنگین اقدام نمایند. واردات خودرو های سنگین و باری امری ضروری است چرا که همه کشور ها برای انتقال محموله های خود نیاز به آن ها دارند. به همین دلیل، افراد بسیار زیادی در زمینه واردات خودرو های سنگین و باری فعالیت می کنند تا بتوانند نیاز کشور خود را از جانب ماشین سنگین برطرف سازند.

در ادامه با ما همراه باشید تا با شرایط ثبت نام ماشین های سنگین وارداتی بیشتر آشنا شوید.

 

واردات ماشین سنگین از کدام کشور بهتر است؟

 

کمپانی های بسیار زیادی در سراسر جهان، در کشور های پیشرفته وجود دارند که در حال تولید ماشین های سنگین می باشند. اما متاسفانه در برخی از کشور ها به دلیل عدم وجود تکنولوژی، آن ها قادر به تولیدات ماشین سنگین نمی باشند. علاوه بر آن، کامیون هایی که توسط برخی از کشور ها تولید می شوند از کیفیت خوبی برخوردار نیستند. به همین دلیل، می بایست پیش از واردات ماشین سنگین، به تمامی مشخصات آن توجه نمود تا بتوان آن ها را با خیالی آسوده خریداری و وارد نمود.

با دانستن همه چیز درباره واردات ماشین سنگین، می توانید تشخیص دهید که کدام خودرو های سنگین برای واردات مناسب تر هستند. کشور های سوئد، آلمان، ژاپن، ایتالیا و …. بهترین کشور ها در زمینه تولیدات و صادرات ماشین سنگین به شمار می آیند. این کشور ها دارای جدید ترین و مدرن ترین تکنولوژی روز جهان می باشند و شما می توانید برای واردات ماشین سنگین به آن ها اعتماد نمایید.

جالب است بدانید که این کشور ها انواع مدل های متنوع ماشین سنگین را مناسب تمامی نیاز های یک کشور با کیفیت بسیار بالا و طول عمر بسیار زیاد تولید می کنند. با این وجود تمامی نیاز های حمل و نقل کشور ها برطرف می گردد و وارد کنندگان می توانند با خیالی آسوده ماشین های سنگین را به کشور وارد کنند.

 

چه ماشین سنگین هایی مناسب واردات هستند؟

 

کشور هایی که در بخش قبل به آن ها اشاره شد، گزینه خوبی برای انتخاب واردات ماشین سنگین می باشند. اما فراموش نکنید که با دانستن همه چیز درباره واردات ماشین سنگین، می توانید تشخیص دهید که کدام خودرو ها مناسب واردات هستند. آب و هوای همه کشور ها یکسان نیست. برخی از خودرو های سنگین برای آب و هوای گرم و برخی دیگر برای آب و هوای سرد ساخته شده اند.

کمپانی ماشین سنگین سازی ولوو، اسکانیا، داف، مان،  ایسوزو و دایملر آلمان توانسته اند خودرو های سنگین را با توجه به نوع نیاز کشور ها و شرایط آب و هوایی تولید نمایند و آن ها را به جهان عرضه نمایند. فراموش نکنید که برند های گفته شده برترین برند های خودرو سازی جهان محسوب می شوند. رانندگان بسیار زیادی از رانندگی با این کامیون ها رضایت دارند.

 

بهترین مدل خودرو های سنگین جهت واردات

کامیون ها، متعدد ترین نوع خودرو های سنگین می باشند که وارد کشور ما می شوند. شما با دانستن همه چیز درباره واردات کامیون، می توانید تشخیص دهید کدام کامیون را با توجه به نیاز کشور وارد نمایید. کامیون های ولوو اف اچ ۱۶ با قدرت ۶۶۰ اسب بخار، مان با قدرت ۴۴۰ اسب بخار، اسکانیا پی ۳۴۰، بنز دایملر اکتروس و داف ایکس اف برترین کامیون ها محسوب می شوند. اتوبوس های ولوو بی ۷، ولوو بی ۱۲، اتوبوس ایسوزو، اتوبوس اسکانیا و اتوبوس مان نیز برترین اتوبوس های مناسب واردات می باشند.

 

نحوه واردات ماشین سنگین

 

با دانستن اطلاعات واردات کامیون در سال ۱۴۰۱، می توانید بدون برخورد با مشکلی برای واردات آن ها اقدام نمایید. در مرحله اول واردات، شما می بایست مجوزات لازم را دریافت نمایید. سپس با سفر به کشور های تولید کننده برای خرید ماشین های سنگین مورد نیاز اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که اگر به کشور های تولید کننده با برند های مشهور ماشین سنگین مراجعه نمایید، می توانید با قیمتی مناسب و کیفیتی بسیار بالا محصولات آن ها را خریداری و وارد کشور نمایید.

واردات ماشین سنگین به دو صورت می باشد. در اکثر مواقع، کشور به تعداد کمی ماشین سنگین نیاز دارد. به همین دلیل، از رانندگان حرفه ای و با تجربه درخواست می شود تا با سفر به کشور فروشنده ماشین سنگین مراجعه نمایند و خودرو های سنگین خریداری شده را به کشور وارد نمایند.

اما در بسیاری از مواقع ممکن است کشور ها نیاز به تعداد زیادی از ماشین های سنگین داشته باشند. به همین دلیل، واردکنندگان می بایست به وسیله کشتی های باری بسیار بزرگ برای واردات این نوع از ماشین هااقدام نمایند. جالب است بدانید که بارگیری خودرو های سنگین به وسیله کشتی بسیار ساده و راحت می باشد و در کمترین زمان ممکن این فعالیت انجام می شود.

 

هزینه واردات ماشین سنگین

 

با اطلاع داشتن از همه چیز درباره واردات ماشین سنگین، می توانید تمامی هزینه های آن را تخمین بزنید. به طور کلی، هزینه های واردات خودرو های سنگین به سه دسته تقسیم می شوند. هزینه اول، صرف بازدید از کارخانه های تولید خودرو های سنگین می شود. هزینه دوم، صرف خرید ماشین های سنگین و بارگیری آن ها می گردد و هزینه سوم صرف گمرک و صدور مدارک و سوخت اولیه ماشین های سنگین وارد شده است.

جالب است بدانید که کشور ها، برای واردات ماشین سنگین در صورت عدم سرمایه، وامی را به واردکنندگان ارائه می دهند تا آن ها بتوانند واردات ماشین سنگین را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. البته، فراموش نکنید که اگر تخمین هزینه ها به درستی انجام نشود، ممکن است افراد به مشکل برخورد کنند و دچار ضرر های مالی سنگین و ورشکستگی شوند.

به همین دلیل، می بایست پیش از واردات، همه چیز درباره واردات خودرو سنگین را بدانند و سپس برای دریافت وام و واردات آن ها اقدام نمایند.

شرکت خدماتی فرهان دیزل در تمامی مراحل واردات ماشین سنگین می تواند از طریق کارشناسان، راهنمای شما باشند تا در خرید و واردات ماشین سنگین با مشکلی رو به رو نشوید. البته از جانبی نیز می توانید تمامی خدمات واردات را به فرهان دیزل بسپارید.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours