چرا کامیون های ولوو در ایران نیاز به خنک‌کن گیربکس دارند؟

به گزارش کامیون نیوزاین قطعه خنک کننده گیربکس با استفاده از تکنولوژی پیشرفته به سیستم گیربکس اضافه می شود و از طریق اتصال به آن فرآیند خنککردن سیستم گیربکس را در مواقع لازم انجام می‌دهد.

معمولا بعضی از کامیون‌های ولوو که به سفارش کشورهای سردسیر تولید می‌شوند گیربکس آن‌ها خنک کن گیربکس ندارد که این موردفقط برای گیربکس‌های بدون اینتاردر دیده می‌شود و گیربکس‌هایی که مجهز به اینتاردر هستند به صورت خودکار دارای رادیات اینتاردرهستند که خنک کردن گیربکس را نیز انجام می‌دهد.

اما میان کامیون‌های ولوو، کامیون‌هایی که اینتاردر گیربکس ندارند و به سفارش کشورهای سردسیر مانند روسیه و دیگر کشورهایاروپایی سفارش گذاری شده‌اند معمولا خنک کننده گیربکس ندارند گاها دیده شده است که بعضی از این کامیون‌ها به دلیل تردد درمسیر‌های بسیار گرم کشوری مانند مسیرهای عسلویه به شیراز یا خوزستان به لرستان و یا مسیر چابهار به زاهدان در این روزهای گرمسال مانند ماه‌های خرداد، تیر و مرداد دمای روغن گیربکس این کامیون‌ها بسیار بالا می‌رود و حتی گزارش شده است تا بالای صد درجهنیز رسیده است که عدم دارا بودن خنک کن گیربکس موجب می‌شود مشکلات گیربکسی خیلی زود برای این کامیون‌ها ایجاد شود و یاحتی در صورت بالا بودن دما گیربکس به دلیل بالا رفتن دمای روغن گیربکس دچار سوختگی کامل می‌شود.

در نتیجه برای جلوگیری از سوختگی گیربکس در مسیرهای گرم اگر در این مسیرها تردد می‌کنید بهتر است از خنک کننده گیربکساستفاده کنید.

قیمت خنک کننده گیربکس اصلی حدودا ۷۰ تا ۹۰ میلیون با متعلقات کامل است و قیمت خنک کننده گیربکس تایوانی که معمولا در بازاریافت می‌شود ۲۵ میلیون است. که اگر کامیونتان این ویژگی را بهتر است به آن اضافه کنید.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours