کامیون پیل سوختی هیدروژنی دایملر مرسدس بنز GenH2

به گزارش کامیون نیوزکمپانی دایملر قصد دارد ابن کامیون‌های پیل سوختی هیدروژنی را از سال ۲۰۲۷ آغاز کند. کامیون پیل سوختی مرسدس بنز GenH2 اخیراً تأییدیه مقامات آلمانی را برای استفاده در جاده های عمومی دریافت کرده است.

این کامیون سنگین تاکنون هزاران مایل را در مسیرهای آزمایشی طی کرده و اکنون قصد دارد این مسافت را در جاده B462 نزدیکشهر رستات آلمان طی کند.

کامیون‌های بدون کربن محصول کمپانی دایملر مسافت آزمایشی تا ارتفاع ۱۵۶۰ متری در قلب آلپ تیرول را نیز با موفقیت به پایانرساندند.

کمپانی دایملر همچنین اعلام کرد که تا سال ۲۰۳۹ قصد دارد تنها کامیون‌هایی جدید در آمریکای شمالی، ژاپن و اروپا عرضه کند کهعملکرد آلایندگی و کربن خنثی دارند.

مشخصات کامیون پیل سوختی مرسدس بنز GenH2

این کامیون محصول آلمان بوده و دارای برد ۱۰۰۰ کیلومتر بوده و توانایی حمل بار تا تا ۲۵ تن داشته و وزن ناخالص آن ۴۰ تنمی‌باشد.

این کامیون با طراحی پیشرفته، دو مخزن هیدروژن مایع دارد که عملکرد و کیفیتی بالا داشته و مشابه کامیون های دیزلی است.

موتور ترکیبی هیدروژنی الکتریکی با دو طراحی مختلف در دسترس است. موتور با طراحی اول قدرتی معادل ۳۰۸ اسب‌بخار وگشتاوری معادل ۱۵۱۳ نیوتن‌متر دارد. موتور با طراحی دوم قوی‌تر بوده و قدرتی معادل ۴۴۲ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۰۷۰ نیوتن‌متر دارد. انرژی موتور در حالت عادی از پیل سلول سوختی هیدروژن تامین می‌شود اما هنگامی که موتور تحت فشار قرار گیرد،باتری شارژی به کمک پیل سلول سوختی می‌آید تا کمبود انرژی جبران شود.

سوخت مورد استفاده کامیون مرسدس بنز GenH2 هیدروژن مایع است زیرا استفاده از آن نسبت به هیدروژن گازی موجب کاهش وزنقابل توجه کامیون می‌شود.
به گفته کمپانی دایملر مرسدس بنز اولین نسخه‌های اکتروس هیدروژنی الکتریکی در سال ۲۰۲۷ به بازار عرضه می‌شوند.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours