همکاری ایوکو و ایر لیکوئید برای صنعت حمل و نقل بر پایه هیدروژن

به گزارش کامیون نیوزکمپانی ایوکو شرکت تولید کننده کامیون سنگین ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در در تورین، ایتالیااست.

کمپانی ایر لیکوئید شرکتی فرانسوی است که در زمینه‌هایی همچون تامین گازهای صنعتی و تولید تجهیزات و قطعات در زمینه‌هایمختلف فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۹۰۲ تاسیس شده و دفتر مرکزی آن در پاریس، فرانسه است.

شرکت ایر لیکوئید یک ایستگاه سوخت‌گیری با فشار بالا را در Fos-sur-Mer فرانسه افتتاح کرد. این ایستگاه می تواند روزانه یک تنسوخت هیدروژن را از طریق خط لوله منتقل کرده و تحویل دهد و در ۲۶ ژوئن سوخت نمونه اولیه کامیون پیل سوختی هیدروژنی ایوکو راتامین کرد.

ایستگاه دومی که قادر به تحویل دو تن هیدروژن در روز با فشار ۷۰۰ بار است در Salon-de-Province نصب خواهد شد تا ناوگانیمتشکل از ۵۰ کامیون ایوکو مدل ۲۰۲۵ با موتور هیدروژنی را پشتیبانی کند.

اروین پنفورنیس، نائب رئیس خط تجارت جهانی انرژی هیدروژن کمپانی ایر لیکوئید در بیانیه‌ای گفت: «برای تشویق استفاده گسترده ازهیدروژن، باید به طور جمعی شرایطی را برای شکوفایی این بخش و تاسیسات ایجاد کنیم

گریت مارکس، مدیرعامل کمپانی ایوکو افزود: «استراتژی ما برای تحرک پایدار فزاینده مبتنی بر رویکردی است که از نظر فناوری خنثیاست و سوخت هیدروژن یک عنصر کلیدی در این مسیر است. امروز ما نشان دادیم که همه قابلیت‌ها، از جمله تمامی وسایل نقلیه وایستگاه‌ها را داریم تا بتوانیم یک اکوسیستم و صنعت حمل و نقلی بر پایه سوخت هیدروژن واقعی را در جاده قرار دهیم. حالا ایناستراتژی در حال تبدیل شدن به واقعیت است

با افتتاح ایستگاه سوخت‌گیری هیدروژن پرفشار ایر لیکوئید در Fos-sur-Mer و آمادگی کمپانی ایوکو برای تحویل کامیون‌هایهیدروژنی از اواخر سال ۲۰۲۳، این دو شرکت راه را برای صنعت حمل و نقل طولانی‌مدت هیدروژن در اروپا هموار می‌کنند.

میهمانان در افتتاحیه این دو شرکت که در ۲۶ ژوئن ۲۰۲۳ برگزار شد این فرصت را داشتند که از ایستگاه پرفشار هیدروژن با ظرفیتبالاتن در روز) که با هیدروژن کم کربن از طریق خط لوله تامین می‌شود، بازدید کنند و نمونه اولیه یک دستگاه را از نزدیک ببینند.

کمپانی ایوکو و کمپانی نیکولا

کمپانی ایوکو اخیراً مالکیت کامل یک سرمایه گذاری مشترک با کمپانی نیکولا را خریداری کرده و به عهده گرفت که به این کمپانی اجازهداد کامیون های برقی با باتری و پیل سوختی هیدروژنی خود را در اروپا عرضه کند و کمپانی نیکولا را بر روی آمریکای شمالی تمرکزکند.

نیکولا سهام خود را در این سرمایه گذاری به مبلغ ۳۵ میلیون دلار آمریکا و ۲۰٫۶ میلیون سهم در سهام نیکولا فروخت.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours