طراحی مقررات ویژه برای تردد ماشین‌های سنگین حمل بتن در تهران

به گزارش کامیون نیوز – احسان واحدی با اشاره به تردد میکسرهای بتن ریزی در سطح شهر تهران گفت: ما در راستای ساماندهی ناوگان سنگین باری شهر تهران این طرح را با ناوگان حمل بتن در پایتخت شروع کردیم.

وی با بیان این که در گذشته فعالیت میکسرهای بتنی که در سطح شهر تردد داشتند، بدون چارچوب بود، اظهار کرد: برای نظم دادن و صدور اجازه تردد به آنها و به دنبال اینکه محصول بتن محصولی خاص و فسادپذیر است و اگر سر زمان مشخص به پروژه نرسد بی کیفیت می‌شود، مقرراتی وضع کردهایم.

معاون ساماندهی و نظارت بر بار و کالای سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران ادامه داد: تردد ماشین‌های سنگین حمل بتن منوط به ثبت‌نام در سامانه بارانه شهرداری تهران است. مشخصات ناوگان باید در سامانه ثبت بشود. رانندگان ناوگان باید پروانه فعالیت بگیرند و اخذ پروانه‌بر اساس ضوابط خاصی مانند سلامت راننده و انجام تست‌های لازم در این حوزه است.

واحدی با بیان این که تمامی ناوگان باید تاییدیه فنی و عمرانی از معاینه فنی بگیرند، بیان کرد: رانندگان حتما باید نسبت به اخذ بار برگ اقدام کنند. همچنین ناوگان باید مجهز به «جی‌پی‌اس» بشود تا اطلاعات ترددی آنها را نیز داشته باشیم. به این صورت که تردد میکسری که از کارخانه به سمت پروژه می‌رود را در سامانه مشاهده می‌کنیم.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours