آنالیز هزینه هر ساعت توقف کشنده/ حق توقف کامیون ها ۳۸۴ هزار تومان در ساعت است

به گزارش کامیون نیوز – فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا معتقد است باتوجه به اینکه تعیین میزان حق توقف کامیون ها در کلاس های مختلف کاربری در حال حاضر از وظایف کمیته های فرعی شورای عالی هماهنگی ترابری کشور است و نیز نزدیک به یک ماه از اجرایی شدن حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه ای که انجام این امر را به دو تشکل صنفی تفویض اختیار نموده بود، می گذرد، ضرورت تسریع در امر تهیه جدول پیشنهادی تعیین نرخ برای رانندگان وکامیونداران به چشم می خورد.

محسن متقین در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: مسلما این امر یک وظیفه حاکمیتی است و تعطیلی بردار نیست، بعضی از رانندگان به طور کلی از اینکه باید قبل از حرکت دارای توافق کتبی با صاحب کالا در خصوص حق توقف کامیون ها باشند و این توافق را نیز در بارنامه مکتوب نمایند بی اطلاع هستند، در این خصوص وظیفه تشکل های صنفی این است که با بررسی های میدانی و محاسبات دقیق بر اساس ارزش روز هزینه ها و تورم موجود، قیمت پیشنهادی نرخ حق توقف را به متولیان تصمیم گیری اعلام نمایند.

وی تاکید کرد: جداول تهیه شده از آنالیز هزینه های مترتب بر توقف یک کامیون نشان می دهد نرخ حق توقف یک کامیون کشنده به همراه نیمه یدک با کاربری عمومی در حال حاضر  باید حداقل ۳۸۴ هزار تومان در ساعت باشد.

متقین عنوان کرد: در توقف کامیون در بخش حمل ونقل بین المللی به دلیل وجود هزینه‌ های بیشتری مانند تهیه ویزای رانندگان  و نیز هزینه های  آماده سازی مدارک خروج از کشور کامیون که همگی دارای تاریخ مصرف محدود است این رقم بسیار بالاتر و بالغ بر هر ساعت چهارصد هزار تومان خواهد بود.

وی گفت: البته می دانیم که جنبه بازدارندگی اعداد و ارقام پیشنهادی نرخ حق توقف از جایگاه ویژه ای برخوردار است تا بتواند از توقف بی مورد و سواستفاده های احتمالی برای توقف کامیون ها در مقصد جلوگیری نماید.

این راننده کامیوندار خاطرنشان کرد: مصوبه شورای عالی هماهنگی ترابری در خصوص تعیین نرخ حق توقف موجب می‌ گردد که نرخ اعلامی دارای پشتوانه قانونی محکمی گردد و وصول مطالبات رانندگان در هنگام بروز اختلاف در مقاصد تخلیه باربا سهولت بیشتری انجام پذیر شود.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours