هر آنچه نیاز است از کامیون ولوو fh12 بدانید

به گزارش کامیون نیوز – این خودرو برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ توسط این برند خودروسازی به جهان معرفی شد. این کامیون ولوو توانست روند پیشرفت برند ولوو را پایه گذاری کند و آپشن های بسیار جدیدی را درون خود داشت که باعث شده بود در آن سال بتوان این خودروی سنگین را یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای سنگین جهان دانست. در این مقاله قصد داریم تا درباره کامیون ولوو fh12 و امکانات آن صحبت کنیم پس با ما همراه شوید.

اگر بخواهیم درباره ماهیت کامیون ولوو fh12 صحبت کنیم ابتدا باید نکاتی را ارائه دهیم. به عنوان نکته اول، بد نیست که بدانید اولین نسل از کامیون ولوو اف اچ هنگامی ساخته شد که قرار بود این محصول به جای ولوو سری f استفاده شود.

ولووهای سری f در بازه زمانی حدود ۱۹۴۴ تا ۱۹۷۳ میلادی تولید شدند. با این حال پس از گذشت این سال‌ها مهندسان و طراحان برند ولوو تصمیم گرفتند تا نسخه‌های اف ۱۶ و اف ۱۲ را به طور کلی از رده خارج کنند. بنابراین به مرور زمان کامیون ولوو fh12 توانست به عنوان جایگزینی برای ولووهای قدیمی پا به عرصه بگذارند. اولین نسخه از اف هاش در سال ۱۹۹۳ میلادی تولید شد.

همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردیم و طبق اطلاعاتی که در دسترس است، این کامیون ولوو هنگامی ساخته شد که شرکت ولوو قصد داشت تا محصولات جدیدتری را به بازار معرفی کند. بنابراین دست به ساخت این کامیون ولوو زد. این خودرو دقیقاً مانند هر کامیون دیگری برای حمل بار در مسافت‌های طولانی طراحی شده است. به همین خاطر ویژگی‌های گوناگون و کاملاً منحصر به فردی دارد.

از نظر ظاهری اگر بخواهیم کامیون ولوو fh12 را بررسی کنیم باید بگوییم که این کامیون با نسخه‌های قبلی خود یعنی خانواده اف تفاوت زیادی ندارد. با این حال برخی از نکات ظاهری در این کامیون به کار گرفته شده است که آن را نسبت به دیگر کامیون‌های خانواده اف متمایز می‌کند. به عنوان مثال کابین این کامیون ولوو از فلز فولاد که بسیار مستحکم از ساخته شده تا رانندگان با خیال راحت بتوانند با آن رانندگی کرده و گریبان ‌گیر اتفاقات گوناگونی مانند تصادفات جزئی یا صدمه زدن به کابین نشوند.

در کنار مستحکم بودن کابین این کامیون ولوو، وزن آن به هیچ عنوان سنگین نیست و به صورت کاملاً استاندارد طراحی و ساخته شده است. از طرفی دیگر کابین این کامیون ولوو نسبت به نسخه‌های قدیمی‌تر شرکت ولوو بسیار جادارتر و بزرگ‌تر است. این موضوع باعث شده تا بتوان از امکانات و آپشن های گوناگون کابین آن استفاده کرد. به طوری که رانندگان می‌توانند به راحتی تمام وسایل و لوازم مورد نیاز سفر خود را در کابین کامیون ولوو fh12 قرار دهند.

موضوع دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمام آپشن هایی که در این کامیون ولوو وجود دارد مانند تخت خواب، صندلی‌ها، صفحه آمپر، نحوه قرارگیری غربیلک فرمان، دکمه‌های موجود و… کاملاً به صورت ارگونومیک طراحی و ساخته شده‌اند تا از خستگی زیاد در هنگام رانندگی طولانی جلوگیری کنند.

چرا ولوو fh12 تا این حد پرطرفدار است؟

اما سوالی که پیش می‌آید این است که چرا ولوو fh12 تا این حد پرطرفدار است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که از هنگام عرضه این خودرو تا به امروز رانندگان بسیار زیادی به این نکته اشاره کرده‌اند که کامیون ولوو fh12 به عنوان یکی از بهترین کشنده‌ها و کامیون‌ها شناخته می‌شود که می‌توان از آن برای حمل بارهای سنگین و در مسافت‌های طولانی استفاده کرد.

در همان سالی که این کامیون ولوو به جهان معرفی شد توانست لقب بهترین کامیون سال را از آن خود کند و در حال حاضر به دلیل قیمت مقرون به صرفه و شگفت انگیز خود افراد زیادی از این کامیون پر قدرت برای جابجا کردن بارهای مورد نظر خود استفاده می‌کنند.

همچنین در اختیار داشتن فاکتورها و امکاناتی مانند طراحی مناسب و ارگونومیک، تست‌های میدانی، استقامت بسیار عالی، گیربکس قدرتمند، قدرت مناسب، قیمت شگفت‌انگیزان و مقرون به صرفه، استفاده از امکانات مختلف و… باعث شده تا کامیون ولوو fh12 در سراسر جهان تا این اندازه محبوب باشد. به هر حال این خودرو برخلاف بسیاری دیگر از کامیون‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که باعث شده حتی با وجود کامیون‌های متفاوت و جدیدی که وارد بازار شده‌اند هنوز هم جایگاه خود را در میان بسیاری از محصولات برند ولوو حفظ کند.
مشخصات فنی کامیون ولوو fh12

بدون شک در مقایسه با محصولات جدیدی که توسط شرکت خودروسازی ولوو تولید شده است کامیون ولوو fh12 آپشن های بسیار به خصوصی ندارد، اما با این حال از آنجایی که از زمان تولید این کامیون ولوو چندین دهه می‌گذرد نسبت به آن زمان این محصول آپشن های بسیار شگفت انگیز و خیره کننده‌ای داشته است.

در این قسمت می‌خواهیم به بررسی مشخصات فنی کامیون ولوو fh12 بپردازیم. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است آپشن هایی که قرار است معرفی کنیم تمام امکانات موجود در این وسیله نقلیه نیست با این حال از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتفاع از سقف تا کف این کامیون بدون احتساب بار ۳۶۳۳ میلی متر است.

فاصله محوری این کامیون ۳۴۰۰ میلی متر است.

مرکز محور پایانی عقب تا آخر شاسی این کامیون ولوو ۸۰۵ میلی متر است.

این کامیون ولوو وزن صد هزار کیلوگرم دارد.

مقدار فشار و وزن مجازی که می‌توان بر محورهای جلو و عقب این کامیون ولوو وارد کرد ۳۴ هزار کیلوگرم محاسبه شده است.

وزن تمام شاسی این خودرو ۱۰۱۶۲ کیلوگرم است.

چرخ این خودرو لاستیک رادیال است.

مخزن سوخت کامیون ولوو fh12 از فلز آلومینیوم و گنجایش آن ۷۳۰ لیتر است.

گنجایش تانک اوره این وسیله نقلیه ۹۰ لیتر است.

وزن محور جلوی آن حدود هشت تن برآورد شده است.

گنجایش محور عقب این کامیون ۲۶ تن برآورد شده است.

این کامیون دارای سیستم تعلیق است.

محور عقب آن دارای دو کاهنده دوبل، قفل کن بین چرخ ها و جفت کننده بین محورها است.

در اتاق کابین کامیون ولوو دو تخت قرار داده شده است که باعث راحتی هر چه بیشتر رانندگان و خوابی لذت بخش می‌شوند.

تمام کابین این کامیون ولوو جوشکاری شده و بسیار مقاوم است. از طرفی دیگر اتاق کابین با ضد زنگ به طور کامل پوشانده شده است.

سیستم الکترونیکی هوشمند برای هماهنگی عملکردها و سنسورهای موجود در خودرو و کنترل هر چه بهتر آن‌ها وجود دارد.

در این کامیون ولوو حسگرهایی وجود دارد که می‌توانند شرایط کلی به وجود آمده در بخش‌های مختلف کامیون را به راننده اطلاع دهند.

حالا که به طور کامل با کامیون ولوو fh12، ویژگی‌ها و انواع آن آشنا شدید، اگر قصد دارید لوازم کامیون ولوو fh12 را خریداری کنید و به دنبال یک فروشگاه معتبر در این زمینه هستید یک خبر خوب برای شما داریم. شما می‌توانید برای خرید لوازم یدکی کامیون به تهران یکتا که فروشگاه باتجربه‌ای در این زمینه است و می‌تواند خرید سریع و امنی را برای شما فراهم کند، مراجعه کنید. تمام قطعات و لوازم یدکی که توسط این فروشگاه به مشتریان ارائه می‌شود کاملاً اصل بوده بنابراین خیالتان از بابت کیفیت قطعات راحت باشد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours