ولوو تولید هزارمین کامیون اف اچ الکتریکی را جشن گرفت FH

به گزارش کامیون نیوزجالب است بدانید در سال ۲۰۲۲ کامیون اف اچ نیوفیس پرفروش ترین محصول ولوو اف اچ در بازه زمان بندی مشخص در طول کلتاریخ تولیدات ولوو تراکس و همچنین کل قاره اروپا گردیده بود و حال نسخه الکتریکی این کامیون نیز در مدت تولید کمتر از یک سال بهتولید بالای ۱۰۰۰ عدد رسیده است.

دقت فرمایید این عدد صرفا فقط برای ولوو اف اچ الکتریکی است و نسخه کشنده الکتریکی ولوو به این عدد رسیده است.

ولوو اف اچ الکتریکی اولین کامیون کشنده ۴۴ تن مجاز در اروپا است که به این حد تولید انبوه رسیده و به ۸ کشور اروپایی نیز در حالصادر شدن است.

صادرات و استفاده از کامیون الکتریکی در حمل و نقل یک کشور اصلا موضوع ساده ایی نیست و نیاز به ایجاد زیر ساخت های لازمبرای شارژ و خدمات این کامیون ها دارد تا بتوانند در حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته و کارایی داشته باشند.

کامیون های الکتریکی در تمام دنیا فعلا دارای قیمت حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار یورویی ارزان تر نسبت به کامیون های دیزلی هستند و دلایلاین امر نیز این است که خریداران کامیون ترقیب به سمت استفاده از کامیون های الکتریکی شوند تا کمتر از سوخت های فسیلیاستفاده شود و مورد دیگر آنکه قیمت شان کمتر است زیرا تقاضا برای خرید شان نیز نسبت به کامیون های دیزلی کمتر است.

این موضوع تمام برند کامیون های الکتریکی را شامل می‌شود.

مشخصات فنی کامیون اف اچ الکتریکی ۲۰۲۲

کامیون الکتریکی ولوو اف اچ ۲۰۲۲ با طراحی جدید خود و بهبود آئرودینامیک مصرف سوخت بسیار پایینی نسبت به مدل‌های قبلی دارد.

این کامیون الکتریکی جدید ولوو دارای موتور ۱۲.۶ سیلندر D13K با قدرت ۵۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰۰ نیوتون متر و حجم ۸ لیتریاست. همچنین باید گفت که این موتور مجهز به قابلیت توربو دیزل و مطابق استاندارد آلایندگی یورو ۶ است.

کامیون ولوو اف اچ الکتریکی ۲۰۲۲ در سه نسخه‌ تک، جفت و سه محور به بازار شده است، هرچند که این کامیون در بازار ایران معمولاتک‌محور است.

این کامیون ولوو نیوفیس دارای گیربکس I-shift با  ۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب بوده که بسیار با کیفیت و بی‌صدا و سریع است. اینگیربکس دارد.

از دیگر قابلیت‌ها و امکانات کامیون ولوو اف اچ الکتریکی ۲۰۲۲ می‌توان به نور بالای اتوماتیک، ایربگ، سیستم نگه‌دارنده بین خطوط،سیستم پیشگیری از برخورد، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای EBS،ABS،AEBS،ECS، سیستم DAS، چراغ مطالعه، تهویه اتوماتیک،ماکروویو، یخچال و فریزر، تاخوگراف دیجیتال، فرمان برقی هیدورلیکی، کولر و بخاری درجا، ترمز پارک برقی، اینتاردر و ریتاردر، بوقبرقی و بادی، گرم‌کن و سردکن صندلی راننده واشاره کرد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours