اعمال قانون ۴۲دستگاه کامیون به علت اضافه بار/ تسریع تخریب تاسیسات جاده‌ای با تناژ غیرمجاز کامیون‌ها

به گزارش کامیون نیوز – محمد جعفری رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان اظهار داشت: طبق پایش‌های به عمل آمده ۴۲ دستگاه کامیون که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته‌اند، شناسایی و اعمال قانون شده‌اند.

رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان افزود: مسئله بارنامه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد که طی اقدامات کنترلی کامیون‌های فاقد بارنامه نیز به کمیسیون‌های مربوطه معرفی شده‌اند.

وی در ادامه به تردد کامیون‌های دارای بار اضافه در ۷ مسیر گلوگاهی اشاره کرد و افزود: ماموران راهداری شهرستان ماهنشان با همراهی پلیس راه دندی- زنجان در قالب گشت‌های مشترک، بر گلوگاه‌های فرار بار نظارت داشته‌اند، اما معتقدیم بایستی اقدامات زیربنایی‌تر و اساسی‌تری را برای کنترل معضلات ناشی از تردد کامیون‌های معادن اتخاذ کرد که می‌طلبد تا سایر ارگان‌ها و نهادها نیز به این موضوع با رویکرد هم‌افزایی ورود داشته باشند.

جعفری خاطر نشان کرد: این طرح در قالب گشت‌های راهداری و حضور در گلوگاه‌های فرار بار، به خصوص در مبادی بارگیری(معادن) انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد و ترافیک خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول‌های منصوب در پلیس راه و سامانه WIM (توزین در حال حرکت بار) انجام می‌شود.

رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای شهرستان ماهنشان با بیان اینکه تناژ مجاز نیز باعث خسارت به شبکه راه‌ها و ابنیه و تاسیسات جاده‌ای مربوطه می‌شود، افزود: تناژ غیرمجاز تخریب‌ شبکه راه‌ها و ابنیه و تاسیسات جاده‌ای را تسریع می‌بخشد و در صدد این هستیم تا میزان جرائم را در حد بازدارنده افزایش دهیم و برای این کار پیشنهاداتی نیز ارائه شده است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours