بررسی و مشخصات فنی کامیون دایون 500

به گزارش کامیون نیوز – کامیون‌های دایون با بهره‌گیری از تکنولوژی پیشرفته و استفاده از مواد با کیفیت بالا، معروف به قدرت زیاد، کارآمدی و هوشمندی در حمل بار می‌باشند.

شرکت دایون در حال حاضر در بیش از ۱۳۰ کشور جهان فعالیت دارد و محصولات آن به عنوان یکی از بهترین و پرفروش‌ترین کامیون‌ها شناخته می‌شوند. همچنین این شرکت تلاش می‌کند تا با توجه به نیازهای مشتریان، محصولاتی با ویژگی‌های منحصر به فرد تولید کند و خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد. دایون با داشتن بیش از ۱۰۰۰۰ نیروی کار، سالانه بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون تولید می‌کند که به بیش از ۱۵۰ کشور صادر می‌شوند.

کامیون دایون 500 یکی از تولیدات شرکت خودروسازی دایون است که برای باربری و جابه‌جایی وسایل و بار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کامیون دارای موتوری با قدرت 500 اسب بخار است و هم گیربکس اتوماتیک و هم دستی دارد. با توجه به کیفیت بالای قطعاتی که در ساخت این کشنده استفاده شده، این وسیله به راحتی در مسافت‌های طولانی قابل اعتماد و استفاده است.

از بهترین و به‌روزترین تکنولوژی‌ها برای ساخت کشنده دایون استفاده شده است و به خریداران خودرو در انتخاب ماشین مناسب کمک می‌کند. به طور کلی، کشنده دایون یک وسیله قدرتمند و قابل اطمینان برای استفاده در کاربردهای صنعتی است. با فرهان دیزل تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با ویژگی‌های این کامیون بیشتر آشنا شوید.

طراحی کامیون دایون ۵۰۰

مشخصات فنی کامیون دایون ۵۰۰

با بررسی طراحی نسخه‌های قبل‌تر از کامیون دایون 500 به عنوان مثال دایون 430 می‌توان گفت که کامین دایون ظاهری بسیار زیبا و بدون نقص دارد و با کشنده‌های برندهای جهانی رقابت می‌کند. طراحی آن از روی مدل‌های کامیون اف ‌ام الهام گرفته شده است. چراغ‌های جلویی و آینه‌های آن نسبت به کامیون‌های اف ‌ام کمی ساده‌تر هستند. قاب چراغ‌ها به شکل مستطیلی با زوایای تیز طراحی شده و دارای چراغ بزرگ و کوچکی می‌باشد. چراغ‌های جلویی آن دارای روشنایی مناسبی هستند، اما چراغ‌های عقبی آن معمولی هستند.

آینه‌های آن با طراحی چینی ساخته شده‌اند و کیفیت متوسطی دارند. آفتاب‌گیر آن شبیه به کامیون رنو است، اما ظاهری زمخت‌تری دارد. یکی از نقص‌های آن عدم وجود جعبه‌ی دنده است. باکس باتری آن دارای منبع اگزوز نامناسبی است که عمر آن را کاهش می‌دهد. ارتفاع آن تا بالای بادگیر حدود ۳۶۰۵ میلی‌متر است.

توجه به طراحی داخلی کشنده دایون نشان می‌دهد که داشبورد آن شبیه داشبورد کامیون‌های اف ام است و با دو رنگ مشکی و کرم طراحی شده است که محبوبیت بسیاری دارد. البته طراحی غربیلک کشنده دایون با ولوو تفاوت دارد. یکی از نقاط ضعف طراحی داخلی این کشنده دسترسی دشوار به دکمه تنظیم سرعت ثابت است. همچنین، داشبورد و سیستم تهویه هوا این کشنده تا حدودی شبیه به ولوو است و اهرم بازکن درب نیز کپی شده است. به طور کلی، طراحی داخلی و ظاهری این کشنده باربری شباهت‌هایی با دیگر نمونه‌های کامیون‌ها مانند ولوو دارد.

مشخصات فنی کامیون دایون ۵۰۰

مشخصات فنی دقیق کامیون دایون 500 هنوز منتشر نشده است. با این حال، با توجه به تاریخچه همکاری کرمان موتور و دایون در سری های قبلی، قابل پیش بینی است که موتور این کامیون از نوع وی چی ۱۲ لیتری شش سیلندر با توان ۵۰۰ اسب بخار باشد. همچنین، گیربکس فست اتوماتیک دوازده سرعته اتوماتیک احتمالا در این مدل نصب خواهد شد.

دنده‌هایی که در این کامیون باربری نصب شده‌اند، دارای کیفیت بسیار بالا هستند و بازدهی خوبی دارند. با گیربکسی که بر روی آن نصب شده می‌توان دنده را به صورت دستی و اتوماتیک تعویض کرد. این گیربکس با سیستم انتقال قدرت دو شافته طراحی شده است و به دلیل فاصله کم بین محور و گشتاور ورودی، تعویض دنده‌ها روی این کامیون باربری به سرعت انجام می‌شود. هنگام تعویض دنده‌ها در دور موتور، سرعت به طور موازی کاهش داده می‌شود.

دیفرانسیل کشنده دایون، با مجهز شدن به چرخ دنده و محرک استاندارد، قابلیت مقاومت در برابر سایش و ترک را دارد. روش جدیدی که در این کشنده به کار رفته است، به جای کاهش سایش قطعات، باعث کاهش ضربه دیفرانسیل می‌شود.

قفل عرضی کاهنده دو مرحله‌ای روی دیفرانسیل این کشنده نصب شده که در برابر شرایط سخت قابلیت مقاومت را دارد. شاسی این کشنده به دلیل مقاومت زیادی که در برابر پیچش و خمش دارد، برای شرایط سخت طراحی شده است. همچنین اکسل این کشنده نسبت به نمونه‌های قبلی، با ضخامت بیشتری ساخته شده است. با بهره‌گیری از روش‌های عملیات حرارتی، مقاومت کامیون دایون 500 به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

بر اساس تصاویر ارسالی از دایون ۵۰۰، به نظر می‌رسد که این کامیون به صورت فول آپشن با سنسورهای مختلف، مانیتور و تلویزیون در داخل کابین، کولر و بخاری در جایگاه خود وارد شده است. با این حال، هنوز نمی‌توان به صورت قطعی گفت که کامیون دایون ۵۰۰ به چه شکل مونتاژ شده و چگونه در بازار ارائه خواهد شد.

دایون ۵۰۰

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی کامیون دایون ۵۰۰

با توجه به اینکه اطلاعات بسیار اندکی از کامیون دایون 500 در دست داریم، بهتر است با امکانات ایمنی و رفاهی کشنده 430 آشنا شوید. این امکانات در کامیون دایون 500 به شکلی ارتقا یافته مورد استفاده قرار گرفته است.

کشنده دایون نیوفیس دارای تجهیزات ایمنی متعددی مانند ترمز ضدقفل ABS با توزیع نیروی ترمز بر روی چرخ‌ها EBD، سیستم ضد لغزش ASR، ترمز تریلر دستی، ۶ مخزن باد آلومینیومی، ریتاردر موتور (ترمز موتور) دو زمانه با سیستم خفه‌کن موتور (ترمز اگزوز)، به‌علاوه چهار چرخ ترمز کاسه‌ای (درام)، به ‌صورت استاندارد است. همچنین این کشنده دارای تجهیزات دیگری نیز مانند کروز کنترل، بخاری درجا، فرمان هیدرولیک، دی لایت، آینه‌های گرمکن دار برقی، شیشه بالابر و بالابر برقی اتاق است.

قیمت کامیون دایون ۵۰۰

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours