موج مرجوعی کامیون تسلا سمی به دلیل نقص در پارک الکترونیکی

به گزارش کامیون نیوزکامیون‌های تسلا سمی عرضه شده مجهز به سیستم خودکار کنترل و سیستم خودکار پارک موازی یا دوبل می‌باشند که دو سیستمهوشمند جدا دارد.

به گفته کمپانی تسلا کامیون‌های تسلا سمی تنها تنها کامیون هوشمندی هستند که مجهز به سیستم‌های هوشمندی شامل همچوندوربین، حسگر صوتی، جی‌پی‌اس و سیستم تشخیص راداری می‌باشد.

کمپانی تسلا درخواست مرجوعی 35 دستگاه کامیون تسلا سمی برقی خود را به دلیل نقص ترمز پارک الکترونیک صادر کرد.

تسلا یک موج مرجوعی داوطلبانه برای کامیون تسلا سمی به دلیل خطر ناشی از خرابی و عمل نکردن ترمز پارک الکترونیکی تنها چند ماهپس از عرضه آن به کمپانی‌های پپسی و فریتولی راه انداخت.

این نقص رانندگان را در معرض سرقت قرار داده و احتمال تصادف را افزایش می‌دهد هرچند که این نقص قطعه ترمز تا به حال موجبتصادف یا آسیبی نشده است.

درخواست مرجوعی تسلا به این دلیل نقص ماژول سوپاپ ترمز پارک الکترونیکی بوده است که در آن ترمز پارک الکترونیک در کامیون‌تسلا سمی گاهی اوقات نمی‌تواند از حالت درگیر به غیر درگیر جا به جا شوند و تغییر حالت دهند که به این معنا است که امکان ترمزکردن یا رها کردن ترمز را به کامیون نمی‌دهد.

به گفته تسلا این مشکل با جایگزین کردن ماژول سوپاپ ترمز دستی با یک قطعه اصلاح‌شده و بهبود یافته به طور رایگان که از نشت هواجلوگیری می‌کند حل خواهد شد.

شرکت بندیکس که شرکت سازنده این قطعه می‌باشد در اوهایو مستقر است و بر اساس مدارک منتشر شده در وب سایت اداره ملیایمنی ترافیک در ۲۴ بهمن به کمپانی تسلا درباره وجود مشکل احتمالی اطلاع داد. تسلا پس از بررسی موضوع تصمیم به مرجوعی 35 کامیون سمی برقی خود را گرفت.

 

همانطور که می‌دانید کامیون تسلا سمی برقی با کامیون‌های سنتی فرق دارد و فاقد گیربکس و دنده‌های سنتی می‌باشد به همین دلیلنقص این قطعه و کار نکردن ترمز پارک الکترونیکی می‌تواند موجب حرکت ناگهانی کامیون و تصادف شود. همچنین باید گفت که شرکتبندیکس که تولید کننده این قطعه بوده است، این قطعه را علاوه بر کمپانی تسلا بعثه شرکت‌های خودروسازی دیگری نیز فروخته است واین موجه مرجوعی توسط کمپانی پیتربیلت آمریکا و ناویستار در کانادا نیز آغاز شده است.

همچنین گزارش های متعددی درباره خراب شدن کامیون های تسلا سمی در جاده ها منتشر شده است که کمپانی تسلا را با تعدادیمرجوعی دیگر روبرو کرده است هرچند که برخی از آنها را می‌توان با یک به‌روزرسانی ساده نرم‌افزاری برطرف کرد، اما برخی دیگر نیازبه تعمیر مکانیکی در مرکز خدمات دارند.

کامیون تسلا سمی علاوه بر برقی بودن، طراحی غیرمعمولی و خاصی دارد که در آن راننده به جای یک طرف کابین، در مرکز کابینمی‌نشیند. به گفته شرکت تسلا این کامیون با باتری کاملا شارژ شده می تواند ۸۰۰ کیلومتر طی کند و باری به وزن ۳۷۰۰۰ کیلوگرمحمل کند.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours