بزرگ ترین کامیون دامپ تراک در دنیا، بلاز 75710

به گزارش کامیون نیوزکمپانی بلاز یک شرکت تولید کننده تجهیزات معدنی و حمل و نقل بلاروسی است که در سال ۱۹۴۸ در ژودزینا تاسیس شد. این کمپانیمحصولاتی همچون دامپ تراک، هال تراک، پوش بک و واگن تولید می‌کند.

طول کامیون بلاز 75710 به اندازه دو اتوبوس بوده و وزن آن بیشتر از هواپیمای A380 ایرباس با بارگیری کامل است. این دامپ تراکدر معدن زغال سنگ سیبری کار حمل سنگ‌ها را انجام می‌دهد.

مهندسین زیمنس که طراحی سیستم انتقال قدرت دامپ تراک بلاز 75710 را انجام داده‌اند، سیستم متحرک همه چرخ‌ها را به طوری طراحیکردند تا کشش مناسبی بر روی هر دو محور توزیع گردد.

همچنین این بدان معناست که اگر یکی از موتورهای الکتریکی کار نکند، این کامیون می‌تواند خود را به تعمیرگاه برساند که نکته بسیارکاربردی است زیرا بولدوزرهای بسیار کمی برای جا به جا کردن این دامپ تراک غول‌پیکر وجود دارد.

مشخصات فنی کامیون بلاز 75710

کامیون بلاز 75710 دارای دو موتور دیزلی 16 سیلندر توربوشارژ چهار زمانه MTU 65 با قدرت 23000 اسب بخار برای هر موتور وگشتاور 18626 نیوتن متر  می‌باشد.  همچنین این کامیون مجهز به هشت لاستیک بادی تیوبلس سایز بزرگ میشلن و  گیربکس الکترومکانیکی با جریان متناوب است.

دامپ تراک بلاز 75710 با وزن 360000 کیلوگرم و ظرفیت حمل بار 496 تن مصرف سوختی معادل ۱۳۰۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتردارد.

کامیون بلاز 75710  8.2 متر ارتفاع، ۲۰ متر طول، و ۹ متر عرض دارد و وزن هر لاستیک این دامپ تراک حدود ۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم است. همچنین حداکثر سرعت این دامپ تراک معادل ۶۴ کیلومتر بر ساعت است.

از دیگر قابلیت‌ها و امکانات این کامیون می‌توان به سیستم خودکار کنترل باد چرخ‌ها، سیستم مراقبت و پایش ویدئویی، سیستم کنترلگرمایش و سرمایش کابین و عایق صوتی که میزان سر و صدا را زیر 80 دسی‌بل نگه می‌دارد اشاره کرد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours