معرفی کامیون برقی جدید ماک برای باربری سبک

به گزارش کامیون نیوز – در نمایشگاه کامیون‌های تجاری که هفته گذشته در ایندیاناپولیس برگزار شد، ماک MD Electric با موتور برقی سه فاز ۲۶۰ اسب بخار (۱۹۴ کیلووات) و گشتاور حداکثری تا ۲٬۵۰۸ نیوتون-متر به بازار عرضه شده است.

این کامیون سبک برقی می‌تواند با باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۱۵۰ یا ۲۴۰ کیلووات ساعت از نوع (نیکل-منگنز-کبالت-اکسید) برای هر بار شارژ به برد ۲۲۵ کیلومتر با دو باتری و ۳۷۰ کیلومتر با سه باتری برسد. این کامیون الکتریکی قابلیت شارژ AC ۱۹٫۲ کیلووات و شارژ سریع DC ۸۰ کیلووات را داراست و در هنگام توقف‌های چندگانه در روز کاری بازیافت انرژی از طریق ترمز را نیز پشتیبانی می‌کند.

پنج حالت مختلف میزان فاصله بین محور در این کامیون برای نیازهای مختلف خشک/یخچال، بستر استیک/صاف یا دمپ آماده شده است. همچنین، محور باری طول بلند برای کار با بارهای سنگین قابل انتخاب است. برای راحتی راننده، ارگونومیک بازنگری شده و زیرساخت لازم برای نصب سیستم‌های ایمنی مانند دوربین‌های دید عقب و سامانه‌های هشدار تصادف فراهم است.

انتظار می‌رود جدیدترین مدل کامیون الکتریکی ماک، MD Electric، در اوایل سال ۲۰۲۳ و در کلاس‌های ۶ و ۷ در دسترس باشد. اطلاعاتی در مورد قیمت هنوز منتشر نشده است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours