تردد کامیون در راه های خلخال – گیلان برای تعطیلات فطر ممنوع شد

به گزارش کامیون نیوز –  سیدجواد یحیی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر خلخال اظهار کرد: انتظار می رود این تصمیم با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و واحدها و کارگاه‌های تولید و دانه‌بندی شن و ماسه اجرایی شود.

رئیس ستاد خدمات سفر خلخال با اشاره به تحقق پیش بینی افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی مسافران ، میهمانان و گردشگران نوروزی این شهرستان، در ایام تعطیلات نوروزی امسال و پیش بینی افزایش قابل توجه میهمانان تعطیلات عید فطر در مقایسه با سال گذشته از اصحاب رسانه خواست برای تهیه برنامه‌های خبری و معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهرستان تلاش کنند.

یحیی‌زاده همچنین خواستار برخورد ارشادی به جای صدور برگه جریمه به رانندگان خاطی شد و بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی فروش کالا و ارائه خدمات ، آماده‌باش اعضای ستاد خدمات سفر، تامین و توزیع ارزاق عمومی مورد نیاز مردم و گردشگران ، فعالیت نانوایان در ایام تعطیل ، تعمیر و بازسازی تجهیزات روشنایی معابر شهری و روستایی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه از اواخر هفته جاری ورود جمع قابل‌ توجهی از گردشگران و مسافران تعطیلات عید فطر از راه‌های مختلف و افزایش جمعیت در شهرستان پیش بینی می شود، از اتخاذ تمهیدات لازم برای تامین مایحتاج عمومی و روزانه مردم و گردشگران از جمله گوشت گرم مرغ و گوشت قرمز در مراکز عرضه خبرداد.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان خلخال اظهار کرد: انتظار از عموم بازاریان بویژه رستوران‌ها و مراکز عرضه موادغذایی رعایت حال گردشگران و پرهیز از گران‌فروشی است.

افزایش ۴۰درصدی گردشگر در تعطیلات نوروزی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال هم در این جلسه گفت: برای تعطیلات نوروز امسال افزایش ۴۰ درصدی ورود گردشگر پیش بینی شده بود که این رقم به طور کامل محقق شد.

علی درویشی گفت: واقع شدن بیش از ۵۰ درصد از روستاهای هدف گردشگری استان اردبیل در این شهرستان از جمله روستاهای کزج، نمهیل ، برندق و خمس و همچنین وجود مناطق باستانی هم چون قلعه گیلوان، کاروانسرای چنارلیق، کاروانسرای شاه‌عباسی و بنای چهار گوش، خلخال را به یکی از شهرستان‌های گردشگرپذیر استان اردبیل و کشور تبدیل کرده است.

وی افزود: علاوه بر این برخورداری از جاده‌های زیبا و جنگلی خلخال به اسالم، پونل، ماسوله و ماسال، مناطق نمونه گردشگری الماس ، چشمه ازناو ، چشمه میرعادل بولاغی اندبیل ، امامزاده عبدالله کلور، آبشارهای متعدد از جمله آبشار نره‌گر، آبشار سفیدآب ، آبشار سجن، آبشار زنج و آبگرم معدنی از جمله جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند.

شهرستان خلخال با ۸۶ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours