بررسی و مشخصات فنی کامیون رنو مگنوم

به گزارش کامیون نیوز – با استفاده از ایده‌های جدید و نوآورانه در طراحی و ساخت خودروها، شرکت رنو به عنوان یک شرکت نوآور در دنیای خودروسازی تلقی می‌شود و خودروهایی با کیفیت بالا و طراحی منحصربه‌فرد تولید می‌کند. علاوه بر خودروهای سبک و سنگین، شرکت رنو کامیون‌هایی نیز تولید می‌کند که به دلیل طراحی جدید و کیفیت بالای آن‌ها، در رقابت با دیگر شرکت‌های تولید کشنده به عنوان یک رقیب سرسخت شناخته می‌شود. کامیون رنو مگنوم، یکی از کشنده‌های قدیمی در اروپا است که با طراحی‌های جدید و منحصربه‌فرد، همچنان یکی از محصولات پرفروش شرکت رنو محسوب می‌شود. این کشنده برای جابه‌جایی ترانزیت، کانکس و اتاق بار استفاده می‌شود.

رنو مگنوم کامیونی با تفاوت‌های فراوان نسبت به دیگر رقبا در بازار اروپا است. با بیش از سی سال سابقه تولید این پلتفرم توسط رنو، هنوز هم در صدر پرفروش‌ترین کشنده‌های فرانسه و در سطح بین‌المللی قرار دارد. در این کشنده، شباهت‌هایی با کشنده‌های بی دماغ آمریکایی قابل مشاهده است. نحوه چیدمان رکاب‌ها، دستگیره‌های طویل جانبی برای سوار شدن، باک‌های بزرگ و چیدمان داخل کابین به شکلی مشابه با کشنده‌های آمریکایی طراحی شده است.

تفاوت کشنده‌های این شرکت با رقبا، در طراحی کابین سه تکه آن‌ها است. با نگاه کردن به کشنده از جلو، قسمت سپر و زیر سپری، قسمت میانی و مکان رادیاتور، و قسمت اصلی کابین به خوبی قابل مشاهده هستند.

طراحی کامیون رنو مگنوم

طراحی کامیون رنو مگنوم

کامیون رنو مگنوم یک کامیون سنگین است که به دلیل ارتفاع کابین بیش از دو متر به عنوان بلندترین کامیون جهان شناخته می‌شود. کابین رنو مگنوم شامل سه قسمت، شامل قسمت سپر و زیر سپر، کابین اصلی و قسمت میانی با مکان رادیاتور است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد رنو مگنوم فضای داخلی بسیار بزرگ کابین است که به دلیل صاف بودن کف و هموار بودن طراحی آن، این کامیون جایگاه ویژه‌ای در بین طرف‌داران خود پیدا کرده و مورد توجه بیشتری قرار گرفته است.

کامیون رنو مگنوم از بالن‌های هوای فشرده در تمام قسمت‌های زیر کابین استفاده می‌کند که با کاهش ارتعاشات ناشی از خرابی جاده‌ها، از آسیب به راننده جلوگیری می‌کند. فضای داخلی این کامیون بسیار جادار است و با صاف بودن کف، حجم داخلی آن به ۱۰۹۰ لیتر می‌رسد که بسیار بزرگ است.

شرکت رنو از مواد هم‌رنگ برای تزئینات داخلی کابین استفاده کرده و چیدمان داخلی آن با رقبایش متفاوت است. این کامیون تنها یک تخت خواب دارد که در بخش فوقانی کابین قرار دارد و بخش پایینی آن به عنوان یک اتاقک چندمنظوره به کار می‌رود، از جمله به عنوان میز کار، اتاق نهار خوری و میز نشیمن برای تماشای تلویزیون. در قسمت ادوات سنجش نیز، رنو از دور سنج آنالوگ و سرعت سنج دیجیتال به همراه نور پردازی زیبا استفاده می‌کند که این مورد با سایر کشنده‌های رقیب تفاوت دارد.

مشخصات فنی کامیون رنو مگنوم

مشخصات فنی کامیون رنو مگنوم

کامیون رنو مگنوم به موتور حجیم ۱۳ لیتری و کد DXi 13 مجهز شده است. این موتور با دور ۱۰۵۰ در دقیقه، توان ۴۸۰ یا ۵۲۰ اسب بخار تولید می‌کند. گشتاور خروجی بیشینه این موتور برای نسخه ۵۲۰ اسبی، ۲۵۵۰ نیوتن متر است. شرکت رنو ادعا کرده است که ۹۰٪ گشتاور خروجی در کمتر از ۲ ثانیه در دسترس راننده قرار می‌گیرد و این باعث شتاب‌گیری فوق‌العاده و سریع کشنده در ابتدای حرکت آن می‌شود.

همچنین با استفاده از سیستم engine stop، وقتی کشنده به مدت ۵ دقیقه در حالت توقف قرار دارد، موتور به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود، در حالی که دمای موتور پایین نمی‌آید و نیازی به گرم کردن مجدد موتور ندارد. این موضوع علاوه بر افزایش ایمنی، در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی می‌کند. موتور DXi 13 دارای ۶ سیلندر در خط می باشد و با استاندارد یورو ۵ و EEV همخوانی دارد.

در کامیون رنو مگنوم ۲۰۰۹ از جعبه دنده اتوماتیک Optidriver+ به عنوان استاندارد استفاده می‌شود که با توجه به ادعای شرکت سازنده، از مزایایی مانند کاهش مصرف سوخت، کاهش استهلاک قطعات متحرک و افزایش شتاب و ایمنی خودرو برخوردار است.

خودروی رنو مگنوم ۲۰۰۹ دارای سیستم تعویض دنده اتوماتیک با کلیدهای قرارگرفته بر روی قربانیک فرمان می باشد. همچنین، ترمز توقف، شیشه بالابر برقی، و دکمه های کنترل سیستم موسیقی در فرمان خودرو قرار دارند.

بررسی امکانات رفاهی و ایمنی کامیون رنو مگنوم

شرکت رنو یکی از امکانات ایمنی کامیون رنو مگنوم ۲۰۰۹ را با نام Optibrake ارائه داد که به صورت اینترلاک با جعبه‌ی دنده‌ی اتوماتیک این خودرو کار می‌کند. ترمز موتور Optibrake یکی از قدرتمندترین انواع خودرو در بازار است و می‌تواند با شتاب معکوس ۷ متر بر مجذور ثانیه کشنده را متوقف کند. این ترمز، ۴۱۴ کیلووات قدرت دارد.

از دیگر سیستم‌های ایمنی این کامیون، چرخ‌های تمام دیسکی، ABS، ASR، ترمز توقف در سربالایی و سیستم کنترل پایداری ESP می‌باشد. همچنین، این خودرو دارای شیشه‌ی جلویی یک‌تکه با زاویه دید بسیار وسیع، آینه‌های متعدد، نمایشگر دیجیتال عقب تریلر، چراغ‌های جلویی هالوژن و سیستم‌های ماهواره‌ای و کنترلی ثانویه می‌باشد.

شرکت رنو برای کابین مگنوم چهار سطح از امکانات رفاهی را به نام‌های Classic cab، Multipass cab، Privilege package و Excellence package فراهم کرده است. هر یک از این پکیج‌ها شامل تجهیزات متفاوتی هستند. در بالاترین سطح این پکیج‌ها، امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، دریچه برقی سقف، صندلی راننده ارگونومیک، بخاری درجا، تلفن، ریموت کنترل برای قفل کردن درب‌ها و روشن و خاموش کردن موتور، یخچال فریزر، سیستم برقی خم کن کابین، رادیو پخش بلوتوث، شیشه شور چراغ‌های جلو، بادگیر جانبی و شاسی و… در دسترس هستند.

 

قیمت کامیون رنو مگنوم

قیمت کامیون رنو مگنوم

در این مقاله از فرهان دیزل به بررسی مشخصات کامیون رنو مگنوم پرداختیم. در پایان باید ذکر کنیم که اگرچه رنو مگنوم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان کشنده در اروپا شناخته می‌شود، اما طراحی بسیار عالی آن باعث شده است که هنوز هم به عنوان یک رقیب جدی در بازار شناخته شود. امیدواریم این کشنده، هرچند با تیراژ محدود، وارد بازار داخلی کشورمان شود؛ زیرا خرید آن ارزشمند است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours