معرفی کامیون نیکولاس D75، کامیون عظیم الجثه نیکولاس

به گزارش کامیون نیوزکمپانی نیکولاس تولید کننده فرانسوی پیشرو کامیون های باربری سنگین و تریلر است که بیشتر برای بارهای بزرگ در نظر گرفته شدهاست.

کمپانی نیکولاس که در سال 1855 به عنوان تولید کننده تریلرهای کشاورزی تأسیس شد، از سال 1994 به عنوان تولید کننده‌ای در  صنعت حمل و نقل و عضوی از گروه Tii بین المللی کار خود را آغاز کردکمپانی نیکولاس در نزدیکی شهر اوسر فرانسه واقع شده و به تولید قوی‌ترین و بزرگ‌تری کشنده‌های سنگین دنیا می‌پردازد.

به این کشنده‌های سنگین و عظیم الجثه نیکولاس Tractomas یا بوژی‌کش‌ گفته می‌شود که در ابعاد مختلف ساخته می‌شوند. امروزهبوژی‌کش‌های کمپانی نیکولاس اکثرا به چین، آفریقای جنوبی و استرالیا صادر می‌شود و کمپانی نیکولاس در هر سال می‌تواند ۲۰دستگاه از این بوژی‌کش‌ها تولید کند.

کامیون نیکولاس D75 دارای ابعاد ۱۰.۸۷ متر طول، ۳.۴۸ متر عرض و ۴.۵۲ متر ارتفاع و وزن خالص ۳۶ تن می‌باشد.

علاوه بر این شرکت کامیون سازی نیکولاس این مدل بوژی کش را در ابعادی بزرگتر نیز تولید می‌کند که نام آن D100 10×10 است. این مدل کشنده دارای پنج محور و ۴۱ تن وزن می‌باشد. کامیون D100 نیکولاس در کتاب رکوردهای گینی به عنوان بزرگترین کامیون درجاده ثبت شده است. همچنین نیکولاس با این مدل کشنده رکورد طویل‌ترین کِشنده و تریلر دنیا را نیز از آن خود کرده است.

مشخصات فنی کامیون نیکولاس D75

کامیون نیکولاس D75 دارای پیشرانه کاترپیلار ۱۲سیلندر ۲۷ لیتری با گشتاور 4000 نیوتن متر و قدرت 900 اسب بخار می‌باشد. همچنین این کامیون مجهز به گیربکس ۶سرعته اتوماتیک آلیسون است.

کامیون نیکولاس D75 دارای مخزن گازوئیل هزار لیتری بوده و حداکثر سرعت آن ۶۵ کیلومتر در ساعت می‌باشد و در بارگیری کاملکشنده، حداکثر سرعت به۴۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

کابین کامیون نیکولاس D75 مجهز به دوربین‌های تعبیه شده‌، صفحه نمایش، صندلی‌های راحت بوده و در برابر گرد و غیار و گرما وجاده‌های ناهموار مقاوم است و به راحتی جاده ها را طی می‌کند.‌

کامیون نیکولاس D75 عمدتا برای کار در معادن زیرزمینی و حمل بارهای فوق سنگین استفاده می‌شود. قیمت کامیون نیکولاس D75 بهحدود یک‌میلیون یورو می‌رسد که البته بستگی به تجهیزات انتخابی دارد و می‌توان تجهیزات اضافی را نیز برای این مدل کشنده سفارشداد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours