بازار ایران به ۲۰۰ هزار دستگاه کامیون تجاری جدید نیاز دارد

به گزارش کامیون نیوزسال قبل صنعت حمل و نقل بازار ایران تقاضا و تولید کمی داشت و وضع آن به دلیل نوسانات ارزی مساعد نبود هرجند که با مدیریت وبرنامه ریزی و پیش‌بینی درست وضعیت تولیدکنندگان خودروهای تجاری تاحدودی این وضع را کنترل کردند با این‌حال بعضی ازتولیدکنندگاد هم در وضع رمود باقی ماندند.

در سال آینده انتظار می‌رود که بازار حمل و نقل تجاری ایران برخلاف سال قبل، در زمینه تولید و تقاضا پیشرفت داشته باشد.

با وجود بیشتر از 200هزار دستگاه خودرو تجاری فرسوده و قدیمی در ایران و نیاز روزافزون بازار در این دهه برای جایگزینی اینخودروها با محصولات جدید و به روز می‌توان گفت جاده‌های ایران به ۲۰۰هزار دستگاه خودرو تجاری جدید نیاز دارد.

هرچند که به دلیل هزینه‌های بالا و عدم تمایل مالکان برای نوسازی و جایگزینی با محصولات و مدل‌های مدرنبه روز با وجود تقاضا ونیاز صعودی بازار به این محصپلات جدید هنوز از این ظرفیت استفاده نشده است.

بازار حمل ونقل تجاری‌ ایران مانند سال‌های گذشته نیاز بسیاری به محصولات و خودروهای تجاری جدید و به روز دارد اما با وجود نرخارز نوسانی و تاثیر زیاد  آن بر محصولات داخلی و وارداتی بازار و تقاضای خودروهای تجاری را راکد کرده است.

همچنین از دلایل دیگر رکود بازار میتوان به واردات کامیون و کشنده‌های تجاری کارکرده اشاره کرد که موجب حضور دلالان در صنعتحمل و نقل تجاری ایران و کاهش تقاضا برای خودروسازان داخلی شده است.

با این‌حال با وجود ا‌صاع اقتصادی ناپایدار و نوسانی کشور عزیزمان ایران، اگرچه تولیدکنندگان داخلی خودروهای تجاری به اوجعملکرد و تولید خود نرسیده‌اند اما خودروسازان تجاری توانستند با غلبه بر تحریم و نوسانات ارزی و سایر مشکلات، به نسبت عملکرد وجایگاه خوبی برای خود فراهم کنند و با افزایش تولید عملکرد بهتری داشته باشند.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours