معرفی کمپانی CAT, کاترپیلار Catterpillar

به گزارش کامیون نیوزکاترپیلار ( CAT) یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در سال ۱۹۲۵ تاسیس شد. شرکت کاترپیلار یک فروشنده بزرگدر زمینه فروش تراکتور، کامیون، لودر، بیل مکانیکی و سایر ماشین‌های مورد استفاده در کشاورزی، ساخت‌وساز،معدن، چوب‌برداری و انبارداری صنعتی در سراسر جهان بوده است که دفتر مرکزی آن در دیرفیلد، ایلینوی، ایالات متحده واقع شدهاست.

واحدهای تولید و کارخانه‌های شرکت کاترپیلار در آسیا، اروپا، آفریقا (آفریقای جنوبی) و خاورمیانه (امارات متحده عربی)واقع شده‌اندکاترپیلار (CAT) به دلیل تولید وسایل نقلیه و ماشین آلات بزرگ صنعتی شناخته شده است و همچنین طیف گسترده ای از محصولاتصنعتی از جمله ماشین آلات، موتورها و ابزارهای صنعتی در مقیاس کوچک را به فروش می رساندمحصولات شرکت کاترپیلار در معدن، ساخت و ساز، راه سازی، حمل و نقل جاده ای و صنایع حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین شرکت کاترپیلار به تولید ابزار و وسایل دفاعی کمک می کند و به ساخت موتورهای دیزلی، گیربکس اتوماتیک و سایر ملزوماتمورد نیاز برای تانک ها و وسایل نقلیه جنگی و دفاعی را فراهم می کند. محصولات و ابزار جنگی شرکت کاترپیلار معمولا توسط ایالاتمتحده، سوئد، نروژ، فنلاند، سوئیس، هلند و دانمارک استفاده می شود. همچنین محصولات جنگی CAT به صنعت کشتی سازی ونیروی دریایی و زیردریایی های هسته ای نیز کمک می کند.

ریشه شرکت کاترپیلار به ماشین های تراکتور ساخته شده توسط شرکت هولت در سال 1890 می رسد. این تراکتورهای بخار در دهه1890 و اوایل دهه 1900 بسیار سنگین بودند، گاهی اوقات وزنی معادل 450 کیلوگرم در هر اسب بخار داشتند.

تراکتورهای هولت در طول جنگ جهانی اول استفاده می‌شدند و به خوبی شناخته شده بودند. قراردادهای نظامی بخش عمده ای از تولیداین شرکت را تشکیل می دادند.  پس از پایان یافتن جنگ محصولات جنگی شرکت هولت از ارتش بازگردانده شد و این تراکتورهایسنگین ابدا برای زمین های کشاورزی نیز مناسب نبودند.

با این همه شرکت هولت توماس باکستر را به عنوان جانشین بنجامین هولت قرار داد که باکستر در ابتدا تراکتورهای بزرگ را از خط تولیدشرکت حذف کرد و مدل های کوچکتر و مناسب برای کشاورزی عرضه کرد. سپس به مرور باکستر شروع به تمرکز مجدد شرکت به سمتساخت تجهیزات جاده سازی کرد.

باکستر در اوایل سال 1925 از سمت مدیرعاملی برکنار شد و کلارنس لئو بست عنوان مدیرعامل را به عهده گرفت و تا اکتبر 1951 دراین سمت باقی ماند. در سال 1929، فروش به 52.8 میلیون دلار رسید و کاترپیلار در طول رکود بزرگ دهه 1930 به رشد خود ادامهداد.

هرچند که شرکت کاترپیلار (CAT) با محصولات صنعتی و ماشین آلات خود شناخته شده است، با این حال کاترپیلار حق تولید،بازاریابی و فروش محصولات دارای علامت تجاری CAT را در سراسر جهان می فروشد و در حال حاضر تنها شرکتی است که مجوزتولید کفش های مارک Cat و وسایلی مانند لباس، کلاه، چمدان، ساعت، چراغ قوه، دستکش، گوشی‌های هوشمند و سایرمحصولات را دارد.

نگاهی به محصولات شرکت کاترپیلر

کامیون های شرکت کاترپیلار دارای ظاهر زیبا و ویژگی های کاربردی بسیاری بوده و منحصرا برای افزایش بهره وری طراحی شده اند. اندازه این مدل کامیون ها دو برابر کامیون های معمولی است و بلند کردن محموله‌های سنگین و پروژه‌های سخت یکی از ساده‌ترینکارها برای محصولات و  کامیون‌های CAT است.

میانگین سرعت یک کامیون کاترپیلار تقریباً بیش از 500 کیلومتر در ساعت با 400 لیتر گازوئیل استکامیون های کاترپلیت با نگهداری آسان و امنیت و قابلیت بالا عمر طولانی دارند. فناوری شرکت کاترپلیت شامل ویژگی‌های پیشرو درصنعت مانند کنترل‌های و سیستم‌های تشخیص هوشمند و نمایشگرهایی با عملکردی عالی است.

بخشی از تجارت کاترپیلار در ساخت موتورهای دیزلی و گاز طبیعی و توربین های گازی است که علاوه بر استفاده در خودروهای خودشرکت، به عنوان موتورهای اصلی در لوکوموتیوها، کامیون ها، زیردریایی و کشتی ها استفاده می شود.

موتور کاترپیلار 3116 تا سال 1997 مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که کاترپیلار موتور 6 سیلندر خطی 7.2 لیتری کاترپیلار 3126 رابه عنوان اولین موتور دیزل الکترونیکی خود برای کامیون های سبک و اتوبوس معرفی کرد. کاترپیلار میزان انتظار آلایندگی و سر و صدارا در سال بعد در نسخه 3126B موتور کاهش داد.

در سال 2003 کاترپیلار شروع به فروش نسخه جدیدی از موتور به نام C-7 کرد تا استانداردهای آلایندگی ایالات متحده را افزایشدهد که در سال 2004 به اجرا درآمد که طراحی مشابه با نسخه 3126 داشته و شامل انژکتورهای سوخت و لوازم الکترونیکی بهبودیافته که شامل سیستم جدید کاهش انتشار گازهای احتراق پیشرفته (ACERT) بود می‌شد

در ژوئن 2008، شرکت کاترپیلار اعلام کرد که از بازار موتورهای دیزلی جاده ای در ایالات متحده خارج می شود. و در اکتبر 2010،کاترپیلار اعلام کرد که شرکت آلمانی سازنده موتور MWM GmbH را به قیمت 810 میلیون دلار خریداری خواهد کرد.

از محصولات شرکت کاترپیلار میتوان به بولدوزر D11، بیل مکانیکی 345C L، لودر چرخ 930G، کامیون حمل و نقل 797F، موتوردیزل C13، موتور دیزل/بنزینی C32 و موتور دیزلی/بنزینی C280 اشاره کرد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours