معرفی کامیون مفهومی والمارت Walmart،کامیونی برای آینده

به گزارش کامیون نیوزتریسی راسر، معاون ارشد حمل و نقل والمارت گفت: «والمارت به‌طور مستمر به دنبال راه‌های نوآورانه برای افزایش کارایی و کاهشانتشار ناوگان ما است». خودروی پیشرفته والمارت گامی جسورانه در صنعت حمل و نقل است که پیشرفت را به ارمغان می‌آورد.

این کامیون حاصل همکاری والمارت و پیتربیلت است که تقریباً تمام اجزای این وسیله نقلیه پیشرفته هستند و نوآوری‌های آینده را بهنمایش می‌گذارند که باعث افزایش راندمان می‌شوند.

کامیون والمارت بسیاری از ویژگی‌ها را در یک خودرو ترکیب کرده است، به گفته مهندس ارشد شرکت پیتربیلت «از مزایای کامیون والمارتمیتوان به تولید کم‌مصرف‌ترین، آیرودینامیک‌ترین و سبک‌ترین کامیون‌ها در صنعت اشاره کرد

طراحان کامیون والمارت از تجزیه و تحلیل گسترده دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) برای بهینه سازی ظاهر کامیون استفاده کردند. طراحی کامیون نشان دهنده کاهش 20 درصدی کشش آیرودینامیک نسبت به کامیون پیتربیلت مدل 386 فعلی Walmart است. با قراردادن کابین روی موتور، فاصله بین دو محور کامیون به شدت کوتاه می شود و در نتیجه وزن کاهش یافته و مانورپذیری بهتری حاصل میشود. همچنین والمارت برای انجام ساخت خودرو با این مشخصات و طراحی دقیق، به تامین کننده توسعه محصول Roush Engineering متکی بود.

مشخصات فنی کامیون والمارت

کامیون والمارت نشان دهنده یک رویکرد انقلابی برای کارایی، عملکرد و تحرک است. کامیون والمارت بر صرفه جویی در هزینه برایمشتریان تمرکز کرده است. این کامیون مفهومی پایه و اساس آینده صنعت حمل و نقل در سراسر جهان است.

نمونه اولیه کامیون والمارت در حال حاضر با گازوئیل کار می کند، توربین آن نیز می تواند با گاز طبیعی فشرده یا مایع، سوخت هایزیستی یا سایر سوخت ها کار کند.

این کامیون دارای یک پیشرانه الکتریکیهیبریدی میکرو توربین با قدرت پاک، انعطاف پذیری با یک طراحی کاملاً جدید که یک تغییر الگو در کامیون های سنتی با موتور بزرگایجاد می کند. این طراحی کاملاً جدید عملکرد آیرودینامیکی فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد، در حالی که راننده را در مرکز خودرو برایبهبود ایمنی و دید جاده قرار می‌دهد.

کابین شیشه ای داخلی کامیون والمارت، فضای مدولار Flex Studio و سایبان 180 درجه، تجربه کاری منحصر به فردی را بر خلاف هرچیزی که در حال حاضر در بازار موجود است، به راننده ارائه می‌دهد.

طراحی کامیون والمارت با حجم ذخیره انرژی برای کامیون ها را برای کار با باتری کاهش می دهدکامیون والمارت دارای یک ژنراتور توسعه دهنده برد میکروتوربین است که همچنین پیشرانه هیبریدی این کامیون را مهندسی کرد. نسخهدوربردتر این پیشرانه دارای یک توربین بزرگتر و سیستم ذخیره انرژی کوچکتر خواهد بود.

سیستم محرک الکتریکی هیبریدی میکروتوربین کامیون والمارت با  بهترین تیم از مهندسان فناوری صنعت حمل و نقل توسعه داده شدهاستتوربین های کامیون والمارت بدون نیاز به تصفیه مجدد، میزان آلایندگی بسیار کمی دارند که به دلیل قطعات متحرک کم، نیاز به تعمیر ونگهداری کم و وزن سبک تر، جذاب هستند.

کامیون والمارت به طور خودکار وضعیت شارژ باتری ها را تشخیص می دهد و در صورت نیاز با استفاده از موتور توربین شروع به شارژآن ها می کند. اگر اپراتور بخواهد قبل از خاموش شدن باتری ها را «خاموش» کند، حالت شارژ را می توان به صورت دستی انتخابکرد.

کامیون والمارت تنها با نیروی برق کار می کند تا وقتی که وضعیت شارژ باتری به 50 درصد برسد. در آن زمان توربین به طور خودکارشروع به کار می کند و شروع به شارژ باتری ها می کند.

حالت هیبریدی الکتریکی کامیون والمارت برای حداکثر برد به طوری است که در این حالت توربین به طور مداوم کار می کند، تنها درصورت تمام شدن باتری ها خاموش می شود.

بدنه کامیون والمارت به طور انحصاری با فیبر کربن ساخته شده است، پانل های فیبر کربنی یک تکه برای سقف و دیواره های جانبی کهدر مقایسه با طرح های قدیمی نزدیک به 4000 پوند صرفه جویی می کند. دماغه محدب کامیون والمارت ضمن حفظ فضای ذخیره سازیداخل کامیون، آیرودینامیک را نیز افزایش می دهد.

از دیگر ویژگی‌های خاص این تریلر می‌توان به نوارهای نورپردازی LED کم آمپر پایین، رکاب‌های کامپوزیت تریلر، روکش‌های دیسکیآیرودینامیک، سیستم تعلیق Posi-lift و پانل کف یک‌تکه تقویت‌شده با فایبر گلاس با رتبه لیفتراک 16000 پوندی اشاره کرد.

کامیون والمارت شامل امکانات و ویژگی‌هایی همچون فرمان برقی، تهویه مطبوع و صرفه جویی در مصرف سوخت می‌شود.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours