دانستنی ها؛ مقایسه کامیونت فوسو با ایسوزو

به گزارش کامیون نیوز – در مدتی که کامیونت فوسو وارد بازار شده است، توانسته نظرات مثبت زیادی به خود جذب کند و افرد زیادی از آن استقبال کنند. اصالت این کامیونت اروپایی است و در حال حاضر رقیب اصلی آن در ایران کامیونت ایسوزو است که به‌طورمعمول کامیونت فوسو در قیمت خود تقریباً اختلاف ۱۰ میلیونی با کامیونت ایسوزو دارد. کامیونت فوسو متعلق به شرکت میتسوبیشی است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان در زمینه ساختن ماشین‌آلات سنگین به شمار می‌رود.

از انواع کامیونت فوسو می‌توان به کامیونت ۵.۶ تن، کامیونت ۶ تن و کامیونت ۸.۴ تن اشاره کرد که هر کدام از آن‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. معروف‌ترین کامیونت فوسو، کامیونت ۶ تن است که ویژگی‌های بسیار زیادی مانند سیستم ترمز دیسکی، سیستم محدودکننده سرعت، سیستم ترمز ای بی اس، گیربکس ۵ سرعتی مکانیکی، سیستم قفل دیفرانسیل، سیستم ترمز هیدرولیکی، سیستم پایداری الکترونیکی و… دارد.

مهم‌ترین تجهیزات رفاهی آن شامل اتاق سه نفره، طراحی مدرن، مجهز به چراغ روزف دارای سیستم تهویه، مجهز به ریموت، دارای کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل سرازیری و سربالایی و… می‌شود.

انواع کامیونت ایسوزو

انواع کامیونت ایسوزو

کامیونت ایسوزو مانند فوسو، در صنعت تولید وسایل نقلیه سنگین فعالیت می‌کند. این شرکت ژاپنی است و از سال ۱۹۱۶ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و در این سال‌ها توانسته ماشین‌های باری، موتورهای دیزلی، کامیون‌های نیمه سنگین، سنگین و… را تولید کند. در حال حاضر از انواع کامیونت‌ ایسوزو می‌توان به کامیونت ۵.۲ تن، کامیونت ۶ تن و کامیونت ۸ تن اشاره کرد از این کامیونت‌ها در حمل‌ونقل مواد غذایی، اسباب‌کشی و… می‌توان استفاده کرد.

کامیونت ۵.۲ تن ایسوزو

کامیونت ۵.۲ تن ایسوزو برای مصارف درون‌شهری استفاده می‌شود و اتاق بار نسبتا کوچکی به همراه کابین دارد؛ همچنین این کامیونت به دلیل قیمت مناسبی که دارد و امکانات خوبی که به مشتریان می‌دهد می‌تواند جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی مشابه محسوب شود.

کامیونت ۶ تن ایسوزو

این کامیونت قدرت زیادی دارد و جزء کامیونت‌های محبوب ایسوزو به حساب می‌آید. حجم موتور این کامیونت ۵۰۰۰ cc و قدرت آن حدوداً 2600 اسب بخار است. این کامیونت مجهز به سیستم ترمز ضد قفل و کنترلرهای الکترونیکی است.

کامیونت ۸ تن ایسوزو

کامیونت 8 تن ایسوزو ظرفیت حمل بار حدوداً ۵.۵ تن را دارد و یکی از بهترین و محبوب‌ترین کامیونت‌ها در سراسر جهان به شمار می‌رود. این کامیونت از قطعاتی با کیفیت بسیار بالا ساخته‌شده است به‌طوری‌که بسیاری از افراد در سراسر نقاط جهان از این کامیونت برای مصارف مختلف استفاده می‌کنند.

مقایسه ایسوزو و فوسو

درباره مقایسه ایسوزو و فوسو همان‌طور که گفته شد، شرکت فوسو یک شرکت‌ ژاپنی است که فعالیت خود را در سال ۱۹۳۲ آغاز کرد و توانست بهترین و باکیفیت‌ترین خودروهای نیمه سنگین و سنگین را طراحی و تولید کند. البته نکته قابل‌توجه این است که موتورهای این کامیونت توسط یک شرکت آلمانی ساخته‌شده است و به همین دلیل کامیونت‌های فوسو از فروش بسیار زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند.

در کنار کیفیت خوب قطعات، می‌توان به مصرف سوخت پایین کامیونت‌های فوسو نیز اشاره کرد که مصرف کم سوخت در کامیونت‌های فوسو باعث شده تا آلاینده‌های کمتری تولید شود.

نکته قابل‌توجه دیگر این است که بسیاری از قطعات کامیون‌های فوسو از جمله موتور آن، توسط شرکت مرسدس بنز طراحی و تولیدشده است که این کار منجر به افزایش فروش کامیونت فوسو شده است.

برند ایسوزو یکی از معروف‌ترین و معتبرترین شرکت‌های تولید و طراحی خودروهای نیمه سنگین و سنگین است که سابقه بسیار خوبی در زمینه طراحی و تولید این خودروها داشته و توانسته فروش بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و نقاط قوت کامیونت‌های ایسوزو می‌توان به بالا بودن قدرت موتور، کارآمد بودن موتور، طراحی بی‌نظیر، انعطاف‌پذیری و همه‌کاره بودن آن اشاره کرد.

بررسی و مقایسه کامیونت ایسوزو با فوسو

بررسی مزایای کامیونت ایسوزو و فوسو

برای بررسی و مقایسه کامیونت ایسوزو با فوسو باید ابتدا امکانات کنترلی و رفاهی آن‌ها را بررسی کرد. به‌طورکلی برخی از امکاناتی که کامیونت ایسوزو دارد شامل کابین تمام استیل، پله‌های ورودی ضد سرخوردگی، برف پاک‌کن‌های استیل، چارچوب گالوانیزه رویف کابین ضد حریق و… است. همچنین در کنار این ویژگی‌های گفته‌شده، قابلیت‌هایی که برای کامیونت‌های ایسوزو طراحی‌شده برای راننده و سرنشینان بسیار ایمن بوده و امنیت را در هنگام تصادفات تضمین می‌کند.

مزایای کامیونت ایسوزو

صندلی راننده قابلیت تنظیم کردن دارد و صندلی سرنشینان تاشو است. همچنین داشبورد کامیونت‌های ایسوزو کاربرد بسیار مناسبی دارند و طوری طراحی‌شده‌اند که راننده بتواند کنترل کاملی بر آن داشته باشد. امکانات این داشبورد شامل کیلومتر شمار، نمایشگر سوخت، دمای خنک‌کننده موتور و سرعت‌سنج است. کامیونت‌های فوسو به نوعی رقیب کامیونت‌های ایسوزو به حساب می‌آیند این کامیونت‌ها متعلق به شرکت میتسوبیشی هستند.

همان‌طور که می‌دانید، این شرکت از شهرت و محبوبیت زیادی در جهان برخوردار است؛ بنابراین می‌توان گفت کامیونت‌های آن‌ها نیز بسیار پرطرفدار هستند. بیشتر کامیونت‌های فوسو به سیستم قفل دیفرانسیل، سیستم پایداری الکترونیکی و سیستم‌های کنترل سرعت مجهز هستند که در بالا به آن اشاره کردیم و همچنین این کامیونت‌ها به تجهیزات رفاهی زیادی نیز مجهز هستند که وجه مشترک زیادی با تجهیزات رفاهی کامیونت‌های ایسوزو دارند.

مزایای کامیونت فوسو

فوسو شرایط اقساطی را برای خرید کامیونت‌های خود فراهم می‌کنند؛ بنابراین می‌توانید با استفاده از شرایط اقساطی، کامیونت فوسو را خریداری کنید. فقط کافی است با فروشندگان معتبر در این زمینه ارتباط برقرار کنید و بهتر است هنگام خرید کامیونت به جز مشخصات فنی، به امکانات دیگری مانند تجهیزات آسایشی، ویژگی‌های کابین و… آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

معایب کامیونت فوسو

همان‌طور که از ویژگی‌های مثبت و مزایای کامیونت‌های فوسو گفتیم، حالا نوبت آن است که معایب این کامیون‌ها را نیز به شما بگوییم. به‌طورکلی این کامیونت‌ها به دلیل عملکرد عالی، قدرت و قابل‌اطمینان بودن توانسته‌اند محبوبیت زیادی پیدا کنند، اما مانند سایر کامیونت‌ها، معایبی نیز دارد. در ادامه می‌خواهیم بعضی از معایب کامیونت فوسو را بررسی کنیم.

کندانسور AC خراب است

از آنجایی که کامیونت‌های فوسو بیشتر برای کارهای صنعتی استفاده می‌شوند، یکی از مشکلاتی که اکثر افراد متوجه آن شده‌اند، خراب بودن کندانسور AC است. کندانسور AC، یک بخش بسیار ضروری در سیستم خنک‌کننده به شمار می‌رود؛ بنابراین هنگامی‌که به‌خوبی کار نکند می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در سیستم تهویه شود.

نشت روغن

یکی از مشکلات بسیار رایجی که در بیشتر کامیون‌ها و کامیونت‌ها دیده می‌شود، نشت روغن است در صورت عدم کنترل، نشت روغن می‌تواند باعث بروز مشکلات زیادی مانند خراب شدن شلنگ‌ها و آب‌بندی‌ها شود؛ همچنین به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که در صورت کنترل نکردن این مشکل می‌تواند خطراتی مانند آتش‌سوزی موتور و یا خطرات زیست‌محیطی برای شما به وجود بیاورد.

بنابراین لازم است که به‌طور دائم روغن‌موتور خود را اندازه‌گیری کنید. یکی از نشانه‌های نشت روغن این است که سطح روغن موتور شما خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید کاهش پیدا می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد احتمال نشت روغن وجود دارد.

همچنین اگر دود اگزوز کامیونت شما آبی رنگ باشد به‌احتمال‌زیاد روغن شروع به نشت کردن به داخل موتور کرده است؛ بنابراین پیشنهاد می‌شود که بعد از رانندگی کردن در یک مسافت نسبتا طولانی حتماً بوی روغن موتور خود را چک کنید و اگر بوی سوختگی استشمام کردید به این معنی است که روغن‌موتور شما به‌احتمال‌زیاد روی اجزای داخلی موتور در حال نشت کردن است.

معایب کامیونت فوسو

خرابی کمک فنرها

اگر به دنبال خریدن یک کامیونت فوسو دست دوم هستید، ابتدا مطمئن شوید که کمک فنرها سالم هستند زیرا بسیاری از رانندگان می‌گویند که کمک فنرهای جلوی کامیون آن‌ها از کار افتاده است.

خراب شدن کمک‌ فنرها می‌تواند معایب زیادی داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها لرزش بیش‌ازحد کامیونت است؛ بنابراین هنگامی‌که می‌خواهید در جاده رانندگی کنید، ممکن است کامیونت لرزش‌های زیادی داشته باشد. یکی از علائم خراب بودن کمک‌فنرها این است که هنگام ترمزگیری با واکنش کندی توسط پدال‌ها مواجه می‌شوید؛ بنابراین اگر این علامت را دیدید به شما توصیه می‌شود که حتماً به یک مکانیک مراجعه کنید تا از سالم بودن وضعیت کمک‌ فنرهای کامیونت خود اطمینان پیدا کنید.

با مقایسه کامیونت ایسوزو با فوسو می‌توانید در حد نیاز خود، مناسب‌ترین و بهترین نوع این کامیونت‌ها را انتخاب کنید. هنگامی که قصد خرید این کامیونت‌ها را داشتید، همان‌طور که در این مقاله به شما توضیح دادیم، حتماً ابتدا درباره تجهیزات رفاهی و تجهیزات الکتریکی آن به طور کامل از نمایندگی‌ها و مشاوران پرس‌وجو کنید.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours