معرفی قوی ترین کامیون اسکانیا در ایران، اسکانیا R620

به گزارش کامیون نیوز – در آخرین سری تولیدات کامیون اسکانیا در ایران که در سال ۹۷ و ۹۸ توسط ماموتدیزل انجام شد، قرار بود که تعدادی کامیون اسکانیا در سری نسخه اسکانیا جفت دیفرانسیل با نام اسکانیا R620 تولید شود. هرچندکه با شدت گرفتن تحریم‌ها تولید اسکانیا R620 نیز کاملا منتفی گردید اما تنها نسخه از این کامیون که به عنوان نمونه ابتدایی واردکشور شده بود در کشور ماند و در حال حاضر در یکی از نمایندگی‌های ماموت دیزل به فروش هم میرسد.

قوی ترین کامیون اسکانیا در ایران، اسکانیا R620 است که از نظر کابین با کابین اسکانیا R500 کاملا مشابه است، کابین هایسایز سقف نرمال های لاین سری استریم لاین (کابین های مفصل) است. قوی ترین کامیون اسکانیا در ایران به صورت جفت دیفرانسیلو کشنده است که می‌تواند تا مجموع وزن ۹۶تن ناخالص مجاز باشد و برای کارهای فوق سنگین و کمر شکن بسیار مناسب است.

از نظر تعلیق شاسی و زیربندی کامیون اسکانیا R620 کاملا کامیونی است که به اصطلاح زیر سنگین است و مناسب برای کارهایسرسخت و سنگین تولید شده است. از کامیون اسکانیا R620 فقط همین نسخه در ایران موجود است که تنها همین نوع شاسی ودیفرانسیل را در میان کامیون های دیگر اسکانیا دارد. زیرا که کامیون های دیگر اسکانیا که در کشور مونتاژ یا وارد شده اند دیفرانسیلسرعتی دارند و معمولا تک دیفرانسیل با تعلیق بالنی هستند، اما کامیون اسکانیا R620 جفت دیفرانسیل است و دیفرانسیل سنگین رادارد که برای کارهای سرسخت استفاده می شود که با توجه به این نوع شاسی و شاسی دولایه‌ای که دارد برای انواع کارهای فوق سنگیندر کشور مناسب است.

رقیب قوی‌ترین کامیون اسکانیا در ایران شاید بتوان گفت که تنها کامیون ولوو FH750 جفت دیفرانسیل است که از نظر کلاس و مدلتولید نیز با اسکانیا R620 مشابه هستند و در صورت عرضه شدن هرکدام از این کامیون‌ها در بخش خودروهای فوق سنگین، می‌تواندرقابت بسیار جذابی را د. ایران ایجاد کند اما با شدت گرفتن تحریم ها هیچ یک از این کامیون‌های سنگین در کشور ایران تولید نشدند وفعلا فقط یک کامیون ولوو FH750 و یک کامیون اسکانیا R620 در کشور موجود است.

مشخصات فنی قوی‌ترین کامیون اسکانیا در ایران

اسکانیا R620 دارای مشخصات منحصر به فردی است که در ادامه مقاله به آن میپردازیم.

موتور اسکانیا R620 

اسکانیا R620 دارای موتور ۸سیلندر ۱۶لیتری است که از جمله معدود کامیون‌های اسکانیا در ایران است که دارای موتور ۸سیلندر امابا استاندارد آلایندگی یورو۵ است. این موتور ۸سیلندر توانایی تولید ۶۲۰ اسب بخار قدرت و ۲۸۰۰ نیوتون متر گشتاور را دارد که نسبت به تمام کامیون‌های اسکانیا که درایران مونتاژ و عرضه شده اند به عنوان قوی‌ترین کامیون اسکانیا محسوب می‌شود.

استاندارد آلایندگی موتور اسکانیا R620 یورو ۵ بوده و ادبلومصرف میکند. این موتور مجهز به ترمز موتور تک زمانه اسکانیا است و دارای امکاناتی مانند گرمکن سوخت و سیستم ویژه خنک کاریموتور است.

گیربکس اسکانیا R620 

اسکانیا R620 دارای گیربکس ۱۲سرعته اتوماتیک اسکانیا است که دارای اینتاردر ۵ زمانه گیربکسی نیز است. این گیربکس مشابه باگیربکس کامیون‌های اسکانیاهای سری R دیگر در کشور است اما از نظر میزان گشتاور متحمل ورودی تغییراتی در آن ایجاد شده تابتواند برای انجام کارهای فوق سنگین کامیون اسکانیا R620 مناسب باشد.

تجهیزات و امکانات اسکانیا R620

اسکانیا R620 دارای قفل کن و جفت کن دیفرانسیل است و سیستم تنظیم نیروهای دیفرانسیل را هم دارد. کامیون اسکانیا R620 با سیستم تعلیق اتاق 4 نقطه ای بادی دارای سیستم صوتی پرمیوم با مانیتور 5.5 اینچی و بلوتوث، گرمکن صندلیراننده، صندلی راننده صندلی بادی معمولی با قابلیت تنظیم اتوماتیک و دستی، صندلی شاگرد صندلی بادی ساده با قابلیت تنظیم دستی، کولر و بخاری دستی، شیشه بالابر برقی، چراغ پروژکتور روی سپر،چراغ مه شکن جلو و چراغ مه شکن عقب همراه با ۲ تخت خواب است.

همچنین کامیون اسکانیا R620  مجعز به سیستم تنظیم آینه برقی، گرمکن آینه، دریچه سقف، بادگیرهای جانبی و سقف، فلاپ بغل کولردرجا و یخچال است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours