کامیون کشنده شک موتو Shacmoto X5000

به گزارش کامیون نیوز – نیروی تولیدی این موتور 13 لیتری شش سیلندر توربودیزل توسط گیربکس 16+2 دنده اتوماتیک ساخت Fast با ریتاردر 5 حالته به چرخ های عقب به منتقل می شود. موتور کامیون کشنده شک موتو X5000 دارای توربوشارژ از برند معتبر Holset بوده و به اینترکولر هم مجهز شده و در حال حاضر استاندارد آلایندگی یورو 5 EEV را پاس می کند. اما امکان ارتقا به استاندارد آلایندگی بالاتر هم دارد.

کامیون کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل با توجه به پیشرانه خود، در رنج کشنده های 44 تن قرار می گیرد. کشنده شک موتو X5000 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل6350، 2550 و 3975 میلی متر بوده و فاصله بین دو محور آن نیز 3800 میلی متر اعلام شده است. وزن خالص این کامیون هم 6886 کیلوگرم اعلام شده و حداکثر توان شیب روی این کامیون کشنده با بار 36 درصد اعلام شده است.

این کامیون دارای سیستم ترمز از برند WABCO بوده و دارای سیستم پنوماتیکی دو مداره با مخازن ذخایر باد آلومینیومی و سیستم ترمز دیسکی در هر دو محور جلو و عقب است. البته سیستم ترمز این کامیون به این محدود نشده و این کشنده دارای سیستم ترمز اضطراری خودکار AEBS بوده که جزو جدیدترین سیستم های ایمنی در بین کشنده های دنیا محسوب می شود. البته کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل دارای سیستم ترمز موتور از برند JACOB هم بوده که موجب تسهیل رانندگی با این کشنده در سرازیری ها می شود.

حداکثر وزن مجاز روی اکسل جلو و عقب کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل به ترتیب 7.5 و 13 تن است. سیستم تعلیق جلو از نوع فنر پارابولیک به همراه کمک فنر هیدرولیکی و تعلیق عقب آن از نوع بادی با 4 بالن هوا با سیستم مدیریت هوشمند تنظیم ارتفاع ECAS است.

امکانات ایمنی و رفاهی کامیون کشنده شک موتو X5000 آرین دیزل (Shacmoto X5000)

از جمله امکانات ایمنی این کامیون می توان به سیستم ترمز اضطراری AEBS، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESC، سیستم کنترل لغزش ASR، ریتاردر 5 مرحله ای، ترمز موتور JACOB، سیستم هشدار خروج از خط و انحراف از مسیر، رادار نقطه کور با دوربین دید 360 درجه، سیستم پایش فشار باد تایرها و … است.

امکانات ایمنی این کامیون هم شامل کولر درجا، بخاری درجا، نمایشگر لمسی 10 اینچی سیستم مالتی مدیا، کروز کنترل، کلیدهای کنترلی مالتی مدیا و کروز کنترل روی فرمان، کابین با دو تخت خواب، سیستم تعلیق کابین با 4 بالن، بالابر هیدرولیکی و الکترونیکی کابین، شیشه بالابرهای برقی، خروجی برق 220 ولت، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های LED جلو، تعلیق بادی صندلی راننده به همراه گرمکن، آینه های جانبی با قابلیت تنظیم به صورت برقی، بادگیر سقف و جانبی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل کابین و چراغ روشنایی در روز است.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours