معرفی مدل بالاترین کامیون ماک دنیا – ماک انتم mack anthem

به گزارش کامیون نیوزشرکت ماک Mack در سال 1900 توسط جک ، ویلیام و اگوستوس ماک تحت نام شرکت برادران ماک در بروکلین شهر نیویورک امریکا تاسیس شد که یک شرکت صنایع سنگین امریکایی است و از زیر مجموعه های ولوو به شمار می اید . شرکت فرانسوی رنو در سال 1990 ، ماک را خریداری کرد وبا ادغام ان در بخش صنایع سنگین خود ، رنو تراکس را تاسیس کرد . در سال 2001 شرکت سوئدی ولوو کلیه سهام رنو تراکس را خریداری کرد و مالکیت یرند ماک نیز به ولوو واگذار شد . دفتر مرکزی ماک در شهر گرینزبورو ، در کارولینای شمالی ایالت متحده قرار دارد .

مدل بالاترین ماک دنیا

معرفی کشنده انتم Anthem

کامیون ماک انتم جدید ترین کامیون ماک در دنیا است که از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ یعنی همین حالا در حال تولید در آمریکا است.

کامیون ماک انتم با توجه به کاربری و محل مورد استفاده در انواع کابین و موتور و گیربکس قابل سفارش است.

کامیون ماک انتم اولین محصول برند ماک پس از برشکستگی و خریداری این شرکت توسط ولوو تولید شده است و اتاق این کامیون بر پایه اتاق وی ان ال ساخته شده است.

کامیون ماک انتم بدلیل طراحی جذاب ،موتور قدرتمند ،کابین با کیفیت و قیمت مناسب یکی از پرطرفدار ترین کامیون ها در بازار آمریکاست.

طی یک بررسی ماک پس از پیتربیلت و کنورث سومین برند کامیون ساز پرطرفدار در آمریکا بحساب می آيد.

کامیون ماک انتم به دلیل زیبایی در ظاهر خود توجه بسایری رانندگان را به خود جلب کرده است ؛تزیینات زیبا و خاص روی کاپوت و نوار های فلزی که در جلو پنجره کامیون به کار برده شده اند هم چنین طراحی تخت خواب مدرن و صندلی راننده که هنگامی که بلند شود دیگر سر فرد به سقف کامیون برخورد نمی کند .

با نگاهی دقیق به جزییات انتم میفهمیم که این محصول جدید بسیار لوکس و جذاب است و شباهتی به دیگر کشنده های این برند یا دیگر شرکت ها ندارد .

بدنه ی خارجی این کشنده به صورتی طراحی شده است تا مصرف سوخت را کاهش می دهد که این موضوع جهش بسیار خوبی در زمینه ی ایرودینامیکی می باشد ، انتم از یک کاپوت جدید و سپر جلو و اینه های متفاوت بهره مند شده است و جلو پنجره ای برجسته که نام ماک نوشته شده است و ان را نمایان می کند . به گفته ماک ، آزمایش آیرودینامیک این محصول در مرکز فضایی کندی واقع در فلوریدا انجام شده است.

از سری ویژگی های دیگر انتم ؛ اضافه شدن سیستم ضامن جدید به کاپوت ( تا فرایند باز شدن ان را ساده تر و سریع تر کند تا در زمان انجام بازرسی ها صرفه جویی شود ) ، شاسی مقاوم تر با پوشش جدید ، تمام چراغ های بیرونی ان LED هستند که انرژی کم تری نسبت قبل مصرف می کنند ، طراحی مجدد بخش های داخلی برای در دسترس بودن کلید های کنترل و دستگیره های ضروری برای راننده ، نزدیک بودن کنترل های مربوط به سیستم تهویه هوا و گرم کننده ، ترمز دستی و دنده به صندلی راننده می باشد .

مشخصات فنی ماک انتم Anthem

کامیون ماک انتم بعنوان جدید ترین ماک دنیا مجهز به موتور13 لیتری می باشد و ظرفیت تحمل بار ان حدود ۲۹ تن خالص است ، این کامیون برای بالا رفتن از جاده های کوهستانی و در کل شرایط سخت جاده ای قدرت مناسبی را از خود نشان می دهد .

موتور کامیون ، بین 325 الی 425 اسب بخار قدرت دارد و بین 1780 و 2115 نیوتن این موتور می تواند گشتاور تولید کند هم چنین این کشنده بین 415 الی 500 اسب بخار در فاصله 1979 تا 2522 نیوتن متر به بهترین نحو ممکن می تواند گشتاور تولید می کند . گلگیر ها و کاپوت های این کشنده به شکل سه تکه تولید شده اند پس در نتیجه مسئله تعمیر و تعویض را راحت تر می کند .

بنا به به کار گرفتن اصول ایرودینامیکی که در ابتدای مقاله مطرح شد این مسئله روی سوخت ان اثر گذاشته و مصرف سوخت ان را حدود 3 درصد نسبت به دیگر کامیون ها کمتر کرده است و این ویژگی انتم را متمایز می کند .

سیستم گیربکس ماک

ماک انتم مجهز به دسته های کنترلی است که روی پنل گیربکس قرار داده شده که این دسته ها بین کامیون و اسپیلر نصب شده است و دسترسی راننده به دسته ها را راحت کرده است . ماک جدید طراحی ارگونومیک کابین ، توان و نیروی مناسب و عالی موتور یک مزیت برای کامیون محسوب می شود و در اخر پریز های برق زیادی که برای درگاه های متنوع وجود دارد .

دریچه ورودی جدید روی این کامیون نصب شده که کمک می کند کشنده بعد از استارت زدن گرم شود. در واقع بعد از استارت زدن در دمای بسیار پایین به دلیل دریچه ورودی کشنده، سریع گرم خواهد شد .دو پیشرانه موجود در این این کامیون باربری ماک انتم همراه با گیربکس ۱۲ ساعت طراحی شده است. این کامیون اتوماتیک و دستی می باشد و روش کار آن به این صورت است که رایانه درابتدا سرعت کامیون را اندازه گیری کرده و سپس دنده صحیح را انتخاب می کند ؛ گیربکس های ۱۳ و ۱۴ سرعت را برای طراحی این نمونه کامیون باربری در نظر گرفته اند.

قیمت کامیون جدید ماک

در بررسی قیمت انتم باید توجه کنیم که این ویژگی های منحصر به فردی که در شکل ظاهری و موتور و … گفته شد قطعا قیمت بالاتری نسبت به دیگر کامیون ها دارد ، طراحی خاصی که در این کامیون به کار گرفته شده و استاندارد های مربوط به قدرت و امنیت را در این کامیون به خوبی می توان مشاهده کرد .
اکنون به بررسی قیمت برخی مدل های ان می پردازیم :
مدل 2020 MACK ANTHEM 64T
قیمت : USD $85,000
مدل 2022 MACK ANTHEM 64T
قیمت : USD $169,995
مدل 2019 MACK ANTHEM 64T
قیمت : USD $114,900

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours