آیا جاده ها ظرفیت پذیرش این تعداد کامیون نسل جدید را دارد؟

به گزارش کامیون نیوز – در یک ماه گذشته با کنار رفتن طرف اسقاط و عدم جایگزینی کامیون های جدید با کامیون های قدیمی تعداد کامیون وارداتی که پلاک دریافت می‌کنند بیش از همیشه گردیده است و بیش از ۲ هزار کامیون تنها در ۲۰ روز گذشته بدون اسقاط بازدید پلاک گردیده اند .

از طرفی بیش از ۱۲ شرکت در کشور در حال تولید کامیون الخصوص کامیون کشنده تک دیفرانسیل در کشور هستند که طبق آمار ما روزانه بیش از ۱۵۰ کامیون در کشور تولید می‌شود.

واردات کامیون و مونتاژ کامیون هر دو در قالب طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور در حال انجام است.

چالش و سوال اصلی اینجاست که آیا جاده ها،بنادر ،پمپ های بنزین و مجتمع خدمات رفاهی و یا حتي ظرفیت و میزان بار موجود در جاده ها ظرفیت اضافه شدن ناگهانی این تعداد کامیون نو و صفر کیلومتر در یک سری و کارایی مشخص را دارد ؟

طبق نظرسنجی و اطلاعاتی که ما از رانندگان مسیر بنادر گرفته ایم نوبت های کامیون برای دریافت بار در بنادر نسبت به ماه های قبل افزایش چشم گیری را داشته است و بسیاری نیز به وضعیت شلوغی پمپ بنزین ،پارکینگ و بنادر در مسیر های اصلی و مهم مانند مسیر بندر عباس و هرمزگان اعتراض داشته اند.

دقت فرمایید اینکه کامیون وارداتی وارد کشور شود و هر چه سریع تر پلاک شود برای تمام افراد مشغول در حوزه حمل و نقل خوب است اما زمانی که کامیونی به کشور وارد شود که قرار بوده به ازای آن کامیون، کامیونی از رده خارج اسقاط شود ،حال آن کامیون از رده خارج اسقاط نمی‌شود و از آن طرف کامیون روز به روز به ناوگان با ظرفیت مشخص اضافه می‌شود قطعا چالش های اساسی را برای رانندگان و مالکان خودرو های تجاری در بر داشت.

افزایش ظرفیت ناوگان بود در نظر گرفتن نوسازی ناوگان باعث آسیب دیدن تمام بخش های درگیر در حوزه حمل و نقل می‌شود.

لطفا نظراتتان در رابطه با این موضوع برای ما بنویسید و یا اینکه اگر تجربه خاصی از این روز ها دارید برای ما لطف بفرمایید در پایین بنویسید.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours