کامیون هیوندا پیل سوختی کانسپت Drone نسل جدید

به گزارش کامیون نیوز – کامیون هیوندا پیل سوختی Drone که سلول‌هایسوختی هیدروژنی بدون آلایندگی و فناوری رانندگی خودران را با هم ترکیب می‌کند قصد دارد تا صنعت حمل و نقل را با روش جدیدیطراحی کند.

کامیون هیوندا پیل سوختی Drone برنده جایزه 2022 طرح مفهومی رد دات شد. طراحی زیبا و کم حاشیه کامیون هیوندا پیل سوختی بهآن اجازه می دهد تا یک کانتینر حمل و نقل کوچک یا بارها را حمل کند.

این کامیون هیوندا یک تریلر مستقل است که می تواند در اطراف محوطه، در بزرگراه ها و حتی در مراکز شهری رانندگی کند. به لطففرمان دوگانه مستقل، این کامیون هیوندا می تواند به راحتی در پیچ های تنگ و دوربرگردان های کوچک به طور ماهرانه ای خود را هدایتکند.

این کانسپت کامیون هیوندا پیل سوختی Drone می‌تواند به‌طور مستقل در موقعیت‌های خطرناک آتش‌نشانی یا امدادرسانی در بلایا، درصحنه مستقر شود.

کامیون هیوندا پیل سوختی Drone یک سیستم حمل و نقل کانتینری با نیروی هیدروژن است که قادر است به طور کاملا مستقل عملکند. با تعداد مخازن هیدروژن هوشمند متناسب، کامیون هیوندا پیل سوختی Drone بیش از 1000 کیلومتر مسافت را با یک بارسوخت گیری هیدروژن طی می‌کند.

هیوندا با طراحی بهینه شده برای بهره وری آیرودینامیک و زیبایی شناسی، محصولی کاملاً متفاوت از طرح های معمولی SUV ایجادکرده است که می تواند 360 درجه بچرخد که حرکت هولونومیک را امکان پذیر می کند. سنسورهای LiDAR و دوربین به نیز به کامیونهیوندا پیل سوختی Drone کمک می‌کنند تا به طور مستقل حرکت کند.

کانسپت آینده، کامیون هیوندا Drone

کانسپت Drone کامیون هیوندا یک سیستم حمل و نقل کانتینری با نیروی هیدروژن است که قادر است به طور کامل مستقل با پیکربندیدوگانه e-Bogie عمل کند. e-Bogie به عنوان یک پلت فرم برای کانتینر با چهار چرخ عمل می کند که به طور مستقل با پیشرانه پیلسوختی حرکت می کند. کامیون هیوندا Drone که توسط گروه موتور هیوندای معرفی شد، با یک بار شارژ می تواند تا 1000 کیلومتر راطی کند.

شرکت هیوندا این کامیون را به گونه‌ای طراحی کرد که برنامه‌های کاربردی متنوعی را با استفاده از سیستم e-Bogies، شبیه به فریمچرخ‌هایی که زیر هر واگن قطار قرار می‌گیرد، فعال کند. کامیون هیوندا پیل سوختی Drone یک راه حل منحصر به فرد و مبتکرانه برایحمل و نقل تجاری است که به این کامیون اجازه می دهد در شعاع باریکتری نسبت به یک تریلر معمولی بچرخد.

برخلاف کامیون‌های معمولی که فقط برای حمل و نقل عادی طراحی شده اند، کامیون هیوندا پیل سوختی Drone یک پلتفرم چند منظورهرا ارائه می دهد که قادر به کاربردهای تجاری نامحدود است. هنگامی که e-Bogie جدا از یک تریلر کانتینری کار می کند، می توان ازسیستم e-Bogie این کامیون در زمینه های مختلفی مانند حمل و نقل محموله، ساخت و ساز، آتش نشانی و نجات استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که کامیون هیوندا پیل سوختی Drone چقدر به تولید نزدیک است اما کانسپت‌ e-Bogie پیل سوختی تنها نمونه‌ایاز هدف Vision 2040 گروه هیوندا موتورز برای محبوب کردن هیدروژن به‌عنوان سوخت تجدیدپذیر مورد استفاده در آینده است، حرکتیکه دولت کره جنوبی مشتاق حمایت از آن است. همچنین به عنوان بخشی از انجمن حمایت از سوخت هیدروژن، شرکت هیوندا همچنینیک جفت خودروی سنگین هیدروژنی و مفهومی Vision FK و یک خودروی اسپرت هیبریدی پلاگین سلول سوختی را نیز معرفی کرد.

مطالب بیشتر

مطالب بیشتر

+ There are no comments

Add yours